Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Josse/Robert Jugas/Curt - The hard way extended

<< < (5/5)

Eddi:
Lyssnat igen till denna kanonlåt här på nattkvisten och jag kan ta mej tusan inte låta bli att kommentera - den växer för varje gång man lyssnar - innehåller ju för tusan allt denna låt.

En verkligt lidande röst med sköna stämmor - kanonbra baslir - och så saxofoner som verkligen gifter sig med rösten - lika lidande de men helt enkelt underbara - jag som hatade saxofoner i min ungdom - till detta en liten skvätt munspel som passar så utomordentligt bra.

Guran är också ok men sticker inte ut och det ska den väl inte i denna. Nä det är framförallt feelingen -> rösten och saxen som gör det här så njutbart att EZ är inblandat är liksom sekundärt det också. Jag hör lite klick här och där om man nu ska prata om mixen - men det är egentligen bara det och mastring som skiljer den här från lugna favoriter (i positiv bemärkelse). Jag skulle gärna se att något hände med den här låten den har alla kvaliteter för det.

6 hattar av 5 möjliga får det bli - om knaster fixas och en mastring görs så blir det 7 hattar av 5 möjliga från mig.

Edit: Jag hörde klick som inte borde finnas på min egna As Simple As That så det kanske handlar om att jag måste starta om dator och ljudkort så leta inte efter klick jag återkommer.

Edit2: Nä dedt finns inga klick det var mitt ljudkort som retades lite.

Harmonica mike:
Två nya kommentarer nice  :)

Peter:
Ja trummorna ja,ez med allt vad det innebär..Nåra fills som jag knackade in på keys resten är en evighetsloop förutom cajon liret på första sticket å tamburinen på slutet - det är the real stuff.Antar att det inte räcker som motvikt till ez men det var ett bra försök  :lol: :D
Boysen sträcker lite på sig när dom läser din fina kommentar och jag också så nu är det sol i norrland  :D
En mastering kunde nog skärpa till ljudbilden/diskanten en aning det håller jag med om.Inte försent för det då jag har en wave på detta..

Eddi:
Läste din fina kommentar för flera dagar sedan men har inget el/nät där ute i stugan där jag bor nu över sommaren så kommentaren kommer nu ist..Mobilen funkar så där..
Håller med om att en mastering skulle lyfta detta ett snäpp till helt klart.Min lyssning är lite dov så här låter det helt ok,men med en snutt avsaknad av toppdiskanterna..Ja det är ju så här med låtarna,har man ingen förläggare så ligger dom där dom ligger..Fast jag plågar radiop 4:a här uppe med mina/våra alster mellan varven.Man blir ju inte rik på det men lite ryggdunkningar från folk man knappt känner är ju inte så pjåkigt,fast nån mille skulle ju helt klart sitta bättre :D

Kul att du diggar denna som hade en avig väg från ez:s åttatakters loop till fulländning.Speciellt stolt blir jag av kommentaren på basliret,den värmde verkligen.

Mitt gamla ljudkort/Mackie mixern(ve och fasa) eller min studioB1:a håller på att balla ur helt så jag står inför en investering så jag känner med ditt ljudkort..

######################

Solen lyser tillfälligt i norrland och temperaturen når över 20 grader dagtid,vilket gör era kommentarer än värdefullare och det känns som en bra sommar trots allt -tack för det boys.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion