Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike/Josse/Robert Jugas/Curt - The hard way extended
Eddi:
Man ser faktiskt The Commitments framför sig när man hör den här fast Andrew Strong ser mycket mer norrländsk ut i min vision.
Fantastiskt colab och skön låt såna vill vi höra mer av HM
bjurte:
Hög klass här,härliga musikaliska prestationer rakt igenom.
Synd bara att trummorna lät lite för pappiga,särskillt virveln..
HasseFX:
...inte mycket att tillägga! Jag skriver under på vad som sagts ovan - enda påpekandet är rent tekniskt (den skumma trum-mixen). Det är lite trevande, ungefär som ett antal (kompetenta!) musiker som jammar ihop utan att ha repat så värst, men å andra sidan "ska" det vara så :) Upp med overeahdmik och mer sejare/mindre toppskin på virveln så är det hemma!
equality:
Jösses Josse o Micke! Magiskt. Feelingen når nej, klyver mina minsta atomer. Möjligen tappar jag lite på det lugna outrot och saxliret där. Annars supergott brass med din king of the blues röst. Sällan man hör sånt gott blås här. En enda lysning i iPhonen nu. Det blir fler.
jugas:
Oj, det här var ju kul :D
Jo, jag gick igång på den här goa låten - måste nästan ha varit 2009 - tankade in en monofil av den i min Zoom H4(det var vad jag hade på den tiden), riggade den i hallen och drog in några saxstämmor... höll väl på ett par timmar, sen in med filerna i min trötta gamla pc o redigerade lite lätt, bouncade o mailade dom till Mike och nu tre år senare får man höra hur det blev, nice surprise!! :) ...känner mig mer nöjd nu än jag minns att jag gjorde då.. och helheten.. alltså det är ju verkligen en grym låt, och det svänger å groovar å gungar väldeliga... skitgött!! om uttrycket tillåts ;)
Fick ett PM från Eddi om detta som hade vidarebefordats till min mail... tack för det Eddi :)
Jag håller på och knåpar fortfarande, har tillgång till en studio nu med betydligt bättre grejer än min gamla H4, lade väl upp ett par färskare låtar i höstas nån gång med Linn på sång (men alla mina gamla demos som jag lade upp runt 2009-2010 är inspelade på Zoomen med befintliga mickar)
Mitt största problem är att jag har en rätt fet ADHD-variant att brottas med, vilket gör att jag t.ex har svårt att avsluta/göra riktigt färdigt... jag kan dra igång, vara hyperfokuserad, glömma tid o rum, jobba på... ofta börjar låten o processen leva sitt eget liv, idéer o impulser flödar, det kan växa och bli ganska annorlunda mot vad jag tänkte i utgångsläget.. sen när jag ska knyta ihop säcken, bara fixa till en sångstämma lite bättre eller putsa lite på en gitarrslinga så kommer det något annat i vägen... så jag har ett gäng "nästan färdiga" låtar liggande... tror iofs inte jag är särskilt unik i det avséendet :)
En annan konsekvens av ADHD:n är att jag är väldigt ojämn med allt möjligt, som t.ex min medverkan på detta forum... har ambition och tankar men får bara inte till det mer än ryckvis...
Ja detta blev en utläggning som lugnt kan klassas som OT men ville berätta... hoppas det är OK Mike..??
Keep groovin' :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida