Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/Josse/Robert Jugas/Curt - The hard way extended

(1/5) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:The hard way extended version
Artist:Hm,Josse Sundberg,Curt Strömgren,Robert Jugas
Kompositör/text:Hm,Josse Sunberg
Prod/Mix:Hm
Ev,medverkande:Curt Strömgren på Yamaha(Tyros3)fela/fiol,Josse S på 57:as telecaster,Robert Jugas på Sax,Hm på bas,ez,hammond,tamburin,cajon,munspel
Produktionsår:Tja,cirkus 2010 möjligen 2009 tiden går fort..
Låtlängd,lite för kort tycker jag då det svänger så det svartnar
Format:mp3
Kuriosa:Det här har ni inte hört

#####################################################################

Hej.
Tänkte ni skulle få höra en del av lite gammalt "skåpmat" som jag har över midsommar helgen.Den här dängan har ju varit uppe tidigare med samma namn men inte med The reel saxophone stuff aka: Robert Jugas - Han hängde här för nåt år sedan och inspirerades av vår låt och gjorde ett saxarr som blev liggande av någon outgrundlig anledning....Stort tack för det Robert om du läser det här.

Frågeställningar då:
Ja inte nån egentligen då låten är klar sedan tidigare och finns i två verrar.Sax versionen tycker jag sitter som en räkmössa..Vad jag borde ha gjort är väl att korta lite för att ge utrymme åt telens sköna sound.Men jag fick filerna så här och slängde in rubbet..
Givetvis blir jag glad om ni tycker nåt så:

Gör som vanligt dvs.. - Såga på!

Mike

MaxB:
Mins Jugas från tidigare. Cool att få ett saxofonspår så här. Och att han förgyller andra instrument med att spela likadant på en en del ställen.

Skönt jam där till och med melodikan får plats.
Gillar!

Eddi:
Oj vilket gäng och härlig låt med alla bluesens förtecken samlade, kunde nästan höra en plats för Håkan Nilssson också :D

Jocke:
Skönt gung! :) Välgjort som det brukar från dig!

tigersoul:
Jag slog på den här o fortsatte göra annat för att sedan återkomma o lyssna en gång till. Det var dock helt hopplöst, jag fastnade i låten direkt o lyssnade intresserat. Den greppar tag med ett skönt gung, skön sång o en bra mix.

Jag har egentligen ingenting att såga, kanske guran känns lite för torr på sina ställen mot de andra instrumenten men då pressar jag verkligen fram något att pipa om ;) Fan vad skön den är, älskar gunget o rösten! stora tummen upp!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion