Forum > Demolåtar

pxm - DogBite (Nu färdig version !!!)

(1/3) > >>

pxm:
DogBite !!! ;)

mvh

Gjorde färdigt den här - den var så tacksam och rolig att arbeta med.  :)

Här är den färdiga versionen;

Jocke:
Ännu en dag i experimentverkstan! ;-) Kul att tänja sina gränser och bryta ny mark! :) Kommer att tänka på Brecker Brothers som kunde låta något sånt här fast med blås då...^^ Tycker det skulle bli mer intressant om du bröt av med några partier som lät "mer normalt" - det finns ett ihärdigt komp i ena kanalen som man skulle kunna lira unisont med andra instrument för att få en fet accent!

pxm:
Kul med liknelsen med The Brecker Brothers - de tillhör mina favortiter...  :P
Vet ej hur du menar jag skall lägga ackorden, Jocke men jag kan skicka dig ett spår utan ackord om du skulle vilja lägga ett spår...????
bBm7-5add9///////////////bB7///B7///bBm7-5add9///////C7////B7/bB7/bBm7-5add9/C7///

..som du ser så är det en reharmoniserad blues 12:a..kallar reharmoniseringen för the Paxom Blues.... :lol:

mvh

Jocke:
Haha - du envisas med att försöka lära mig musikteori - lycka till! Jag övar inte ens längre...  :rolleyes: :P Tycker du och dina kunskaper i musikteori är en stor tillgång här - alltid bra att kunna fråga! :) Vore kul att göra tillsammans där dina fusiongrejer liksom blir "grädden på moset"! ^^ En färgstark accent som ger kontraster mot det vardagliga... Gör tyvärr inte mycket musik just nu men i höst hoppas jag att det ska bli fart igen - påminn mig då om du skulle tycka att det vore kul! :)

pxm:
oh,ja-ser fram emot hösten då !!!!

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion