Forum > Färdiga produktioner
Åsa & equality - Sommarsol - ommixad igen och igen
equality:
Äntligen lite tid för musik. Har lite bättre pluggar nu än när denna gjordes för några år sedan. Möblerat om lite i låten också. Lade introt i slutet, tog bort trummorna och knorr basen. Lade på en Trilianbas, kanske lite anonym..? Låter det grötigt på slutet?
LÅTNAMN: Sommarsol
ARTIST/GRUPP: Åsa & eq
GENRE: visa
LÅTLÄNGD: 03:18
KOMPOSITÖR: eq
PRODUCENT: eq
INSPELNINGSÅR: 2008 och 2012
FORMAT: mp3
19/6: Ny basgång på slutet och ändrat nivåerna.
Dividend:
Underbar visa, som är en av dina bästa.
Perfekt tajmat att posta om-mixen, och där kom mobiltelefonen också. ;) Snyggt med nya pluggarna! :)
Vår Åsa sjunger det här perfa!
Tack för minnena den väcker! :)
skriv till eq om att han vore bättre.
karl:
Riktigt bra M och Åsa.....allt gott k ;)
stajo:
Detta är den ultimata visan helt enkel fantastisk vad gäller både melodi och text. Såklart är Åsa också den ultimata sångerskan på denna visan :).
Nu har jag inte förra versionens mix fräscht i minnet men ligger inte Åsa lite närmare i ljudbilden här? Tycker mixen är väldigt luftig. Tycker nog första gången jag lyssnade att det lät lite grötigt på slutet men om jag lyssnar om och om igen på slutet så blir det bättre och bättre. Frågan är om du vågar chansa på att lyssnaren kommer lyssna om och om igen om den inledningsvis tycker det låter rörigt ;), en balansgång...
Gott
/s
equality:
Divid: Ja, nu är det väl sommar eller vad det nu är. "Mobiltelefon" :D. Bakelittelefon kanske hade varit bättre. Åsa är bäst. Tack Per!
Karl: Tack karl. :)
Stajo: Ultimat var ett snällt ord som jag då rakt inte tycker men tack ändå. Jo, Åsa har "flyttats fram" något. Jag tror mig kunna mixa bättre nu jfrt med för fyra år sedan men när jag lyssnar på denna i MP3-lurarna tycker jag nivåerna på stråkarna låter väldigt ojämna. Det är som om skillnaderna i dessa förstärks jämfört med studiolurarna. Lurigt s a s.
Skall kämpa lite till med slutet för att slippa balansgången. Thnx S!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida