Kontrollrummet

1up-Beat!!! feat. Dividend

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Lite synth och hip hop jox :) Kom med tips på hur saker och ting kan bättras? Om det nu är möjligt. :)

Vi har lekt fram detta på någon timme där Dividend den store lagt synthslingor på mina trumbeats och bas och ackord studsare, så vi tar inte allt för blodigt på kritik. Kom bara ihåg att inte lämna några personliga uppgifter vi kan spåra er på bara. :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
JÄVLIGT skönt beat, en av dina bästa!!!

Mina melodier funkar (fast oktavhöjningen av ena leaden bör nog sumpas). jag filar gärna till nån melodi i ett stick till och sen lägger vi stånk och sång på den :D



Skitbra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil

Utloggad deadbeat

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
Halvtonshöjningen i loopen gör hela grejen :)
Skumt men fint det här, glatt och mörkt på en och samma gång. Det vore najs att höra det utan den frenetiska stråkgrejen som flyger omkring och med nån typ av sång istället... Eller jäkligt låg (lågt tonläge) spoken word/rap.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Halvtonshöjningen i loopen gör hela grejen :)
Skumt men fint det här, glatt och mörkt på en och samma gång. Det vore najs att höra det utan den frenetiska stråkgrejen som flyger omkring och med nån typ av sång istället... Eller jäkligt låg (lågt tonläge) spoken word/rap.


Kul det gilla. Halvtonshoj.ingen är inspirerad av musiken i Spelar Rolling thunder plattformar lir till Amiga.

Jag funderar pa att lägga riktiga strålar pa den har. Någon för av Vivaldi alullle Deri.itivt fungera.
Tack för att du to did.to att lyssna.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
JÄVLIGT skönt beat, en av dina bästa!!!

Mina melodier funkar (fast oktavhöjningen av ena leaden bör nog sumpas). jag filar gärna till nån melodi i ett stick till och sen lägger vi stånk och sång på den :D



Skitbra!

Det är förvånande hur låten Gar hem. Oktaveringen är egentligen din egen .:). Jag har dock skapat en dubblering en oktav Ned pa stämman. Men kan ligga något i att låta arm gå ta vänder i samma oktav.

Fler kommentarer om förbättringar tas gärna emot.