Forum > Demolåtar
Easy Peasy & Gurano - Industrial Design
Fuzzbub:
Sorry Gurano men du har nog märkt att jag har befunnit mig i en rejäl intressesvacka ett bra tag nu även om jag inte lagt av eller så. Det här alstret är inte på min planhalva musikaliskt heller men det låter åtminstone seriöst och proffsigt i mina öron! Mer än så kan jag inte säga. :) Ha det! /JEH
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 12.06.2012, 10:10:00 ---Inte nödvändigtvis skit - men låg aktivitet i kombination med att kontrollrummet låg nere ett dygn...
Jag har själv dragit ner mycket - både på att lägga upp låtar och att hinna lyssna och kommentera...
--- Slut citat ---
Inte nödvändigtvis...men kanske?
Då du inte kommenterar låten så antar jag trots allt att den inte passar som låtidé på KR!
Tack för att du lyssnade i alla fall
/G
--- Citat från: Eddi skrivet 12.06.2012, 10:17:08 ---Den här låten skulle svenska landslaget ha behövt i lurarna under matchen så skulle de ha producerat bättre tror jag. Alla måste vi ha en CPG?
--- Slut citat ---
ja landslaget kan i alla fall inte producera sämre! Jag har ingen CPG så vitt jag vet.
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 12.06.2012, 10:45:26 ---Sorry Gurano men du har nog märkt att jag har befunnit mig i en rejäl intressesvacka ett bra tag nu även om jag inte lagt av eller så. Det här alstret är inte på min planhalva musikaliskt heller men det låter åtminstone seriöst och proffsigt i mina öron! Mer än så kan jag inte säga. :) Ha det! /JEH
--- Slut citat ---
Tack för att du i alla fall lyssnade på alstret som vi försöker få till.
/Gurano
Wernborg:
Nice intro. Gillar gitarr-riffet med det där tokrena soundet. Syntarna är väldigt bastunga och bumlar en hel del. Skulle rekommendera en ordentlig rensning i bottenfrekvenserna där. Är nog också en förutsättning att basen sedan ska kunna ta sig igenom ljudbilden. Tycker att din beskrivning av löpande bandet passar bra till låten. Läge att göra en video till kanske?
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 12.06.2012, 22:29:50 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 12.06.2012, 10:10:00 ---Inte nödvändigtvis skit - men låg aktivitet i kombination med att kontrollrummet låg nere ett dygn...
Jag har själv dragit ner mycket - både på att lägga upp låtar och att hinna lyssna och kommentera...
--- Slut citat ---
Inte nödvändigtvis...men kanske?
Då du inte kommenterar låten så antar jag trots allt att den inte passar som låtidé på KR!
Tack för att du lyssnade i alla fall
/G
--- Slut citat ---
Var inte känslig bara! ;) Mina preferenser har inget att göra med om en låtidé passar på KR eller inte! Min musik är ofta för smal och ointressant för att "passa som låtidé på kontrollrummet" men jag drar helst inga förhastade slutsatser på grund av det. Jag var i hastigheten inne och gav ett ärligt och snabbt svar, eftersom du saknade respons överhuvudtaget - trots att jag inte hann lyssna. Har inte hunnit nu heller.
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 12.06.2012, 22:52:14 ---Nice intro. Gillar gitarr-riffet med det där tokrena soundet. Syntarna är väldigt bastunga och bumlar en hel del. Skulle rekommendera en ordentlig rensning i bottenfrekvenserna där. Är nog också en förutsättning att basen sedan ska kunna ta sig igenom ljudbilden. Tycker att din beskrivning av löpande bandet passar bra till låten. Läge att göra en video till kanske?
--- Slut citat ---
Kul att du gillar. Ska se över det basiga ljudet. Film är planerat när låten har blivit längre
--- Citat från: MaxB skrivet 12.06.2012, 23:47:43 ---Var inte känslig bara! ;) Mina preferenser har inget att göra med om en låtidé passar på KR eller inte! Min musik är ofta för smal och ointressant för att "passa som låtidé på kontrollrummet" men jag drar helst inga förhastade slutsatser på grund av det. Jag var i hastigheten inne och gav ett ärligt och snabbt svar, eftersom du saknade respons överhuvudtaget - trots att jag inte hann lyssna. Har inte hunnit nu heller.
--- Slut citat ---
Jag är inte särskilt känslig men vi hade hoppats på lite fler ideer/tankar. Vi tar ner denna låt och låter den utvecklas hemma hos oss - Easy Peasy och mig
Ha det gott
/G
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida