Oki Eddi,då är jag på plats vid bättre lyssning.
Jag får backa lite då min lyssning i stugan inte är hundra,snarare 4

Lägsta tonen ligger ju på "ordinary
day",låt säga att du höjer alstret ett halvt till ett tonsteg så sätter du de lägsta utan problem.Lite darr där på lägsta..
När du går upp från det mörka till det ljusa så byter du till halstoner istf magstöd vilket medför ett darr i pipan som inte riktigt håller en ren ton i slutet av fraserna och det är inte så konstigt - du släpper förbi massor av luft som behövs för att hålla tonen ren och i rätt höjd.Det hela handlar alltså om en teknikfråga.
Man har ju som bekant fullt magstöd,brösttoner,halstoner mot falsetten..Hur man behandlar de olika delarna och hur man svävar mellan dom,ja det är frågan om övning.Först måste man dock förstå vad det är man gör och sångpedagoger brukar snabbt reda ut begreppen,så det rekommenderar jag.Bättre att söka källan än att famla i mörkret..Att bli en hyfsad sångare tar tid,men med hjälp av professionell rådgivning så kortar man sträckan.
Jag är självlärd vilket som vanligt innebär den långa vägen med mycke strul,typ 10k låtar senare

Inte så pjåkigt detta,lite slip och rätt teknikträning(vilket är det allra viktigaste)så kommer det att bli annat ljud i källan eller hur man nu säger.
Kanske blev du lite klokare nu,eller inte..Men kämpa på Eddi,för du har en läcker ton att utveckla i din röst som är personlig och unik.
Mike