Forum > Färdiga produktioner
Eddi - As Simple As That
Wernborg:
En ackordföljd kan man ju inte direkt stjäla. Särskilt inte när den är uppbyggd inom tonarten. Glad överraskning när trummorna ändrade skepnad en bit in. Beror nog på kommande melodier om det är stulet eller ej. Låter skönt tycker jag så här långt. Inte särskilt dåligt ;)
Eddi:
--- Citat från: Wernborg skrivet 10.06.2012, 00:42:37 ---En ackordföljd kan man ju inte direkt stjäla. Särskilt inte när den är uppbyggd inom tonarten. Glad överraskning när trummorna ändrade skepnad en bit in. Beror nog på kommande melodier om det är stulet eller ej. Låter skönt tycker jag så här långt. Inte särskilt dåligt ;)
--- Slut citat ---
Jo det är sant melodin till refrängen är ju som pianot spelar emedan verserna är både oskrivna och oklara. Kul att du gillar Tack för tyck W :D
mahan:
Tjou Eddi!
Gamla goda ackordföljen kan ju inte va fel, panga på med en synth melodi så får du säkert sångare på långa led. Mixen lite bumlig, skär av basen allt under 80 hz så klarnar låten upp. :)
h. johan
tigersoul:
Hör inga uppenbara stölder men som någon sa man kan ju inte riktigt stjäla en ackordföljd, däremot kan det vara obehagligt likt något som redan är välkänt o det är ju inte så kul. Helt okej i övrigt! Tyvärr är jag inte kvinna då, jag behöver själv ha en kvinna till ett parti i en låt haha
hogge:
Visst har man hört ackordsföljden förut, men motsatsen vore ju märkligare.. Kan bli en fin liten poplåt detta.. Lycka till med att hitta din sångerska...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida