Forum > Demolåtar
Så jävla ful och förskräcklig
tigersoul:
Slängde ihop en slask här idag, det är väl kanske mer terapi än något jag satsar på att förfina till en färdig demo eller så men jag tar gärna några kommentarer på saker som:
- Reverbnivån på sången (har jag äntligen hittat lagom LITE?)
- Ljud o nivåer i övrigt i mixen. (Särskilt på elguran, är den lagom, satt i en halvtimme o drog upp o ner)
- Låtstruktur, även om det som sagt kanske mest är "terapi" så får ni gärna komma med kommanterar ändå på struktur o text. Det finns massa grejor i texten jag inte alls är nöjd med dock så det kan jag säga redan nu.
SM i självutlämnande kanske, men det känns lite som min grej o skriva in på skinnet.
MaxB:
Volymbalans med elgitarrer är ok tycker jag. Orkar inte lyssna på all text eftersom det är ganska mycket som berättas. Många älskar visor med massor med text och det här är en värdig visa med mycket text, som dessutom har något att säga.
Jag gillar däremot inte uttryck som cp (cerebral pares) i de här sammanhangen. Även om det är vad man hörde och upplevde då, skulle jag vilja att andra ord används för att beskriva det nu.
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.06.2012, 21:02:09 ---Volymbalans med elgitarrer är ok tycker jag. Orkar inte lyssna på all text eftersom det är ganska mycket som berättas. Många älskar visor med massor med text och det här är en värdig visa med mycket text, som dessutom har något att säga.
Jag gillar däremot inte uttryck som cp (cerebral pares) i de här sammanhangen. Även om det är vad man hörde och upplevde då, skulle jag vilja att andra ord används för att beskriva det nu.
--- Slut citat ---
Den här låten är ju lite speciell mot det andra jag skriver. Det är mer "terapi" o statement än något som ska slipas o formas till en så bra låt som möjligt, men jag tänkte att det ändå var intressant att slänga upp den här för kommentarer om nivåer o sådant och bara för att dela med sig. Jag kan hålla med dig om att det förekommer ord i texten som jag inte skulle använda i något normalt fall när det gäller låttext. Till bakgrundshistorian hör helt kortfattat att jag hade en bror som just var cp-skadad så ingen led värre än min familj över inneordet "cp" som det användes på den tiden vilket också blev slagord i det jag drabbades av. Enbart därför väljer jag att använda ordet i detta speciella låt-fall.
I övrigt var det kul o skriva en riktig textbombs-låt. Svårt att börja titta på vad man skulle behöva förbättra i texten för det är som sagt en hel del o skulle ta lång tid att se över men jag har inte den ambitionen med denna låt, den får bara vara helt enkelt.
mahan:
Tjou TS!
Bra låt, bra text som dock kunde ha aaaningen bättre mix, låter lite luddigt nu.
Kunde köra en mixtest om du får spåren över åt mig, kontaktar med PM! :)
h. johan
tigersoul:
--- Citat från: mahan skrivet 10.06.2012, 03:00:45 ---Tjou TS!
Bra låt, bra text som dock kunde ha aaaningen bättre mix, låter lite luddigt nu.
Kunde köra en mixtest om du får spåren över åt mig, kontaktar med PM! :)
h. johan
--- Slut citat ---
- Jag är fortf en total nybörjare på mixning, tränar parallellt med skrivandet o tror det iaf blir bättre för varje låt hehe ;) Du får gärna titta om du vill o påpeka mer specifikt vad du tycker kan bli bättre.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida