Forum > Demolåtar
Farbror Gnällspik - Mellotrontest
HasseFX:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.06.2012, 00:31:49 ---Är fortfarande lite av åsikten att det är ett högst kompromissartat sound, men kan förstå att folk gillar soundet.
--- Slut citat ---
Ja det är just det som gör soundet så arketypiskt eget! :) Är ju inte mer likt det inspelade originalljudet än ett Wurlitzer-piano liknar ett Steinway d:o, men det sitter fint i ljudbilden! Den avhuggna sustainen och 6-sekundersregeln bidrar med sitt i klang och tramporgel-inspirerade spelteknik :wub:
MaxB:
--- Citat från: HasseFX skrivet 09.06.2012, 02:16:55 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.06.2012, 00:31:49 ---Är fortfarande lite av åsikten att det är ett högst kompromissartat sound, men kan förstå att folk gillar soundet.
--- Slut citat ---
Ja det är just det som gör soundet så arketypiskt eget! :) Är ju inte mer likt det inspelade originalljudet än ett Wurlitzer-piano liknar ett Steinway d:o, men det sitter fint i ljudbilden! Den avhuggna sustainen och 6-sekundersregeln bidrar med sitt i klang och tramporgel-inspirerade spelteknik :wub:
--- Slut citat ---
Tror att det är närmare 8-9 sekunder och jag vägrar att använda loopar. De samplade ljud jag använder ser jag till att hantera, med den begränsningen.
bjurte:
Nämenvadärdethär... :blink: ;)
Nä,tycker det var ett skönt stycke,med skön melodi,stråket gillas i båda formerna..
Gitarrsoundet däremot är lite trist och sterilt..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida