Forum > Demolåtar

Hogge... Äntligen!!!

(1/5) > >>

hogge:
Jag har känt honom ytligt i ca 3-4 år.. Har ingen riktig koll.. Men det senaste året har jag lärt känna honom bättre, och i lördags lärde jag känna honom som en extremt duktig musiker..

Jag åkte ut till hans nya musikrum för att han skulle lägga lite bas på några av mina låtar. Så gjordes. Men innan vi skildes åt så började vi också på denna....
Kan bli en hit  :rolleyes:

OBS: allt ska bearbetas efterhand, men detta är grunden...

Ny version något senare!!
[mp3=200,20,0,]http://www.hoggez.se/music2012/MickeBallad.mp3[/mp3]

Harmonica mike:
Oki EL Hoggo,då skall vi se:

Skön slask som lovar gott..Lite mer ballad i denna,kanske kantslag på trummorna och lite acke instrument?
Nuvarande trummis har lite för många slag på repertoaren :),skojar bara - såg ju att det var en slask..Fast ruskigt bra sång för att vara en slask..

Då inväntar vi part two då..

Mike

hogge:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.06.2012, 10:05:32 ---Oki EL Hoggo,då skall vi se:

Skön slask som lovar gott..Lite mer ballad i denna,kanske kantslag på trummorna och lite acke instrument?
Nuvarande trummis har lite för många slag på repertoaren :),skojar bara - såg ju att det var en slask..Fast ruskigt bra sång för att vara en slask..

Då inväntar vi part two då..

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike.. Du är för go Du  :P
Detta är en extrem slaskis.. Värre än normalt. Men det är samtidigt den enda låt som jag skrivit med någon annan.. Problemet var att vi hade lagt lite bas på ett par andra låtar, men strax innan vi skulle skiljas åt så tog jag fram en grund som Micke började spela piano till.. Lite otight och hafsigt, men som sagt - vi hade kort om tid..
Sen åkte jag hem och lade lite sång, gitarr & bas bara för att testa den vidare.. Men jag gillar den hur mycket som helst, så nu ska vi absolut jobba vidare på denna..

Tack för lyssning & kommentar Mike!

MaxB:
Jävla dansbandsflöjt.  :lol:
Låten har potential med ett annorlunda arrangemang.
Oboy, nu kommer flöjten tillbaka igen.   :ph34r:

En sak till, basen borde pumpa mycket mer, tycker jag.
Kanske det kallas att den borde spela åttondelar eller sextondelar.
Nu låter basen under under flöjtpartiet helt felplacerad då det finns en så här skön sångröst!
Som sagt här finns potential till en bra låt. Ditt jobb att fixa ett arr som gör den rättvisa!

Ord och inga visor från MaxB, t.f. subjektiv tyckare

bjurte:
aha,då ska vi se!!
Bortsätt från kinesen i introt som appsolut inte hör hemma där,skön harmoni och bra melodi,stökiga trummor som vanligt.. ;)
När det ändå bara är en 'slask' försök håll dig till ett rakt och enkelt komp,skippa 'flams' slagen och 'Raggadagoscherna' så kommer ide'n och skissen fram mycket tydligare,utsmyckningarna kan du fylla på med när låten tagit mer fast form.(Bara ett tips i all välmening ;) )
Som sagt,det börjar lovande.
Men vad hände sen ?? En klarinett! (ryysningar..Vid sidan av Dragspel ett instrument från H-vetet.. :wacko:)
Och se där,där komm basen och gjorde dansband av det hela och efter ytterligare några varv så börjar det bli ganska enformigt.
Hoppas det är tänkt några fler delar,annars blir det väldigt malande..
Att fixa : En basgång som tar bort dansbandsfeelingen,en riktig Refräng,enklare trummkomp samt - STRYPA Klarinettisten.. :rolleyes: 
Grunden finns,men som sagt en hel del justeringar skulle behövas..
Ps. dom där inledande textfraserna - känns återvunna från någon gammal HOGGEZ Orkester dänga..! :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion