Forum > Färdiga produktioner

Dividend- Preparation of the Theatre! (pianostycke 14)

<< < (7/9) > >>

Dividend:
RR ska fixas för violinen. Och jag ska testa att fila till violinen (och oboen) så de låter bättre, så höjning kan ske. (Måste ju vara nåt mixmässigt problem!)
Mycket bra feed!

Tack!

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.06.2012, 15:57:47 ---
Det finns ett dilemma. Oboen och violinen skulle jag vilja ha högre i mixen, men då kommer det att låta sämre då de instrumenten inte alls låter lika bra som cellon och pianot, som sagt. Oboen har en onaturlig staccatoattack, alldeles för skarp och metallisk.

--- Slut citat ---

Jag har mixtrat med violinen och oboen nu och gör inte mer på denna. Lyssna gärna och säg om det är orealistiskt. Skarp och metallisk, hur låter en oboestaccato egentligen tycker du  :rolleyes:

DEt fainns för övrigt RR i violinspiccato inställningen, så det borde inte låta machinegun. (Allltså när du lyssnade på förra verren.)

Dessutom har jag försökt minska den improviserande känslan för vissa stämmor

-----------------
SLUTGILTIG VERSION

Jag kör med en pianokvartett: Piano, cello, fiol och oboe.

Vad är nytt?
Lite småfix på noter, och i mixen har jag försökt få fram violinen lite bättre (och oboen)

Så, vad tycks om skiten då? :D

pxm:
Lyssnade just precis - Detta är ju det bästa någongsin... :)

mvh

equality:
Du är verkligen en kompositör. Snygg sammanflätning av olika instrument. Kul när det rockar lite där kring 01:30. Väldigt snygga instrumentljud. Alicia keys piano läste jag och fortfarande EWQLSO Gold?

Dividend:

--- Citat från: pxm skrivet 17.06.2012, 12:11:25 ---Lyssnade just precis - Detta är ju det bästa någongsin... :)

--- Slut citat ---

Tack! :) Blir glad!

--- Citat från: equality skrivet 17.06.2012, 14:19:47 ---Du är verkligen en kompositör. Snygg sammanflätning av olika instrument. Kul när det rockar lite där kring 01:30. Väldigt snygga instrumentljud. Alicia keys piano läste jag och fortfarande EWQLSO Gold?

--- Slut citat ---

Är jag verkligen en kompositör? :D Haha, trevligt att du tycker det - nu kan jag börja gå runt i en jättelik kravatt med frisyr som Beethoven och dirigera trafiken på stan! :D

Oboen är ewql, men fiolen och cellon är LA strings. Grymmaste solostråket som finns, sägs slå vienna! (Och de är inte nån industristandard men de är dyrast på marknaden oavsett vad det gäller! Men oftast bäst)

Ewql har riktigt usla solo-instrument för stråk. Men deras träblåset låter bra och har många artikulationer. (Deras cello har inga alls, om de inte ändrat det i och med nyare play-versionen.)

------------

Flyttar över den här till färdiga. Men det är förstås fritt fram att klaga på mix fortfarande, även gillande och ogillande omdömen om mitt magnifika opus mottages tacksamt ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion