Forum > Färdiga produktioner
Dividend- Preparation of the Theatre! (pianostycke 14)
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 11.06.2012, 01:01:31 ---Kan inte riktigt ta mig till melodin av någon anledning. Visst låter det bra, men tycker den påminner ganska mycket om annat jag har hört från dig.
--- Slut citat ---
Flera har sagt att melodin inte alls låter "jag" och att det kinesiska är puts väck (förutom på slutet i många-noter-partiet) :)
Själv tycker jag melodin är rätt medioker, eller nja, "hyfsad". Men att det låter bra när den får samsas i flerstämmiga partier..
Jaja..
Dividend:
Ny version! (final1) :rolleyes:
Vad är nytt?
Kontrapunktpartierna låter bättre inatt :rolleyes: än på förra verren. Feeda gärna på om dessa låter rörigt, och gärna med tidsangivelser då :)
Nu har alla instrument lite mer och göra, inte bara piano :) Samspelet likaså och så är hör jag att dist. Men låten funkar nog att lyssna på och såga på ...
-----
Så vad tycks? Några önskemål? :D Några dåliga grejer och några goda idéer?
Alla tankar välkomnas :)
bjurte:
Vilket ljud!!
Allt låter skitbra,på riktigt liksom.. ;)
Och att sitta och sätta 'pluppar' i Midiföntret,snacka om stor jobb.
I'm impressed..Och Pianot.. Mumma..(Ett sånt får det nog bli,fast jag är även nyfiken på "The Giant" http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/powered-by-kontakt/the-giant/
Har du lyssnat på det,och vad tycker du i sådana fall??
Dividend:
Roligt att du blev impad. det "stora jobbet" är inte särskilt jobbigt ;)
Ang. Giant.
Funderar på att "testa" det ;) för att se om det är något att köpa. HAr ju fått väldigt bra kritik....
Tror det var Larsson som sa till mig när vi träffades att han tyckte lät skitbra. Värt att skaffa verkar det, alicia som flygel och giant som stand-up ;)
Rattlesnake:
Ja, det låter bättre om mixen generellt, men det är en bit kvar. Det finns ett dilemma. Oboen och violinen skulle jag vilja ha högre i mixen, men då kommer det att låta sämre då de instrumenten inte alls låter lika bra som cellon och pianot, som sagt. Oboen har en onaturlig staccatoattack, alldeles för skarp och metallisk. Antar att det är EWQLSO? Prova att ställa attacken lite snällare. Violinen har rätt attack men blir machinegun i staccato. Testa andra round-robininställningar där.
Reagerade inte på någon dist.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida