Forum > Färdiga produktioner

Dividend- Preparation of the Theatre! (pianostycke 14)

<< < (4/9) > >>

Dividend:
NY VERSION! (igen) Men nu arbetar jag inte vidare på den här förrän imorgon.

--- Citat från: pxm skrivet 06.06.2012, 14:53:49 ---Låter riktigt,riktigt bra nu. Mer gediget och litet tightare nu och det är fantastiskt hur instrumenten kommer in i början av låten där pianot spelar basen för att sedan även börja melodin. Känns välspelad bra komponerad väl arbetet och i en litet ny stil jmf med dina andra alster.
 Det är spännande hela tiden och instrumenten funger bra med varandra, inväntar oboen..
Undrar om du tänker dig reffen direkt efter detta stycke eller var du tänkt dig placera den ????

--- Slut citat ---

Tack, kul att du gillar! Ja, den är kanske i lite annan stil? Refrängen är inte med än (inte heller på nyaste som jag precis tankade upp). Kanske använder jag den bara i visversionen :)

--- Citat från: Tokai skrivet 06.06.2012, 16:01:21 ---Lite The Tempations där i början - stråkarna.
Det svänger om det hela. Vad gäller melodin växlar den mellan cellon och pianot, väl?
Tror detta kan bli en bra visa med sång.
Du är en jättebra melodimakare!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar, du med! I gamla versionen växlade den så ja. Lite så nu också. Det gäller att få till ett dialog-artat samspel mellan instrumenten.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.06.2012, 17:40:43 ---Fi faen vad fräckt detta blev!
Den malande pianobasgången är kalas genom alstret..Jag tappade kort fokus nånstans där på första tredjedelen där stråkarna inte riktigt hamnade på den takt som mitt huvud räknade.Jag diggade med foten ett..två..tre..snabbt,vet inte om du förstår och det är inget märkvärdigt - men typ du började med stråket på två-tre istf ett nån gång--Men du är klart bättre på matte än mig så jag tappade säkert bara fokus  :) Vill du så får du tidsangivelse,men som sagt det är ingen bigdeal.
Lysande när pianot sprudlar av solofrenesi där på slutrakan och felan knyter ihop säcken - svinbra blir mitt slutord på denna.
Jag slänger upp fyra hattar och kastar upp den sista där på pianofelasolorakan - grymt!

Min ballad:
Schysst Per,jag har lite lir kvar..skickar över en midi då allt sitter..

--- Slut citat ---

:D Gör det!
Det är uppe ny version nu, finns den där mattegrejen kvar, så är det klart jag är intresserad :D

Marruschkka:
Vilken frenesi som byggs upp här, från det relativt stillsamma introt fram till drygt en minut så stegras hela stycket intensivt, och pianot briljerar från 3:46..det är helt makalöst framöver i det här stycket, vilken ekvilibristik i ditt tonsättande ^_^

Cellon och den ljusa stråken sätter ytterligare en fin prägel :wub:

Bland de absolut bästa stycken jag hört från dej, och det är inte lite det!

/Marre

pxm:
håller med ,marre, jag -det är ett av de allra bästa. sista verren imponerar pianot mer på
än tidigare, samtidigt som de andra instrumenten gör sitt.
spännande att följa den här låten från ide´till något så här bra.
skall lyssna mer ikväll få se om jag kommer upp med någon kommentar...

mvh

1up:
Gillar det mörka pianot och cellotemat.

Kanske något trångt i bas ~300 Hz-bandet där i början.

jag skulle vilja höra ett instrument till för att feta till temat ytterliggare. flöjt?

Det finaste som gnidits fram mot strängar sedan Grekernas storhetstid. Springarna står i kö att få delge dig sina välljudande tagel.

Dividend:

--- Citat från: 1up skrivet 06.06.2012, 22:54:17 ---Gillar det mörka pianot och cellotemat.

Kanske något trångt i bas ~300 Hz-bandet där i början.

jag skulle vilja höra ett instrument till för att feta till temat ytterliggare. flöjt?

Det finaste som gnidits fram mot strängar sedan Grekernas storhetstid. Springarna står i kö att få delge dig sina välljudande tagel.

--- Slut citat ---

Hej hej. Jo, du kan ha rätt om högre basfrekvenserna där. Nja, försöker hålla mig under 5 instrument här, däremot gör ju oboen väldigt litet stora delar. Den når nästan lika högt som flöjt? :)

Tack!

--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.06.2012, 20:13:51 ---Vilken frenesi som byggs upp här, från det relativt stillsamma introt fram till drygt en minut så stegras hela stycket intensivt, och pianot briljerar från 3:46..det är helt makalöst framöver i det här stycket, vilken ekvilibristik i ditt tonsättande ^_^

Cellon och den ljusa stråken sätter ytterligare en fin prägel :wub:

Bland de absolut bästa stycken jag hört från dej, och det är inte lite det!

--- Slut citat ---

Ojoj, kul att du gillar! Ja, jag tycker också den funkar rätt bra, går att lyssna även en halv vecka efteråt :D

--- Citat från: pxm skrivet 06.06.2012, 20:42:18 ---håller med ,marre, jag -det är ett av de allra bästa. sista verren imponerar pianot mer på
än tidigare, samtidigt som de andra instrumenten gör sitt.
spännande att följa den här låten från ide´till något så här bra.
skall lyssna mer ikväll få se om jag kommer upp med någon kommentar...

--- Slut citat ---

Ok, tack! Ja, återkom gärna!

Känns väl som stora delar av strukturen är färdigt, bara småfiffel kvar  :unsure:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion