Forum > Färdiga produktioner
MaxB - "Wake up" med Girly, Matteman och Hagis
MaxB:
LÅTNAMN:
MEDVERKANDE:
Girly:
MaxB:
Matteman:
Hagis:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
TEXT:
MUSIK:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT:
Wake up
MaxB, Matteman, Girly och Hagis
Sång, kör
Kompgitarrer, plockgitarr, dragspel, orgel och cabasa
Bas
Trummor och tamburin
Vet inte vilken genre - Umpa umpa?
3.31
Girly
MaxB
MaxB
MaxB, Matteman, Girly och Hagis
2012
mp3
Vi drog igång ett projekt med tanken att göra ett antal låtar tillsammans som vi skulle lägga upp på Spotify med mera, via nån betaltjänst. Har dock kommit fram till att vi inte fullföljer projektet.
Wake up är den andra låten vi gjorde tillsammans.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Subquehanna_WakeUp_20120522.mp3[/mp3]
Gurano:
Hej
Låter bra om nivåer och ljudbild men det är lite vassa S på sången, tycker jag
/Gurano
bjurte:
Låter som gammal hederlig "Tio i Topp/Kvällstopps" Hit från ett svunnet århundrade där jag själv har mina rötter
och mycket bra låtar gjordes..Med luddighet och allt.. ;)
Låter bra,men den där plockgitarren är lite för envis,tycker han kan lugna ner sig lite mellan varven.. :rolleyes:
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 03.06.2012, 13:54:59 ---Låter bra om nivåer och ljudbild men det är lite vassa S på sången, tycker jag
--- Slut citat ---
sss:en har jag inte tänkt på tidigare, troligen för att jag inte hör så bra där uppe i diskanten. Ingen av de andra inblandade har fått mig att reagera på det heller. Ska ta mig en funderare på vad jag kan göra. Är det fler som stör sig på sss:en i mixen?
--- Citat från: bjurte skrivet 03.06.2012, 14:07:36 ---Låter som gammal hederlig "Tio i Topp/Kvällstopps" Hit från ett svunnet århundrade där jag själv har mina rötter och mycket bra låtar gjordes..Med luddighet och allt.. ;)
Låter bra,men den där plockgitarren är lite för envis,tycker han kan lugna ner sig lite mellan varven.. :rolleyes:
--- Slut citat ---
Plockgitarren är envis. Märker du att jag spelar den tystare då Girly sjunger?
Har själv lyssnat på den tusen gånger utan att tröttna. :lol:
Kommer inte ihåg om en eller annan i projektet har sagt till mig att dämpa den eller hejda dem men antar jag i så fall effektivt stängt sån kritik ute... :unsure:
pxm:
Whaa- det här är riktigt bra, klockrent på alla instrument och vox, allt limmar fint och
sitter bra i mixen. Härlig melodi och text. Gillar den rena ljudbilden.
5 stjärnor till det här gänget. Hoppas ni har fler låtar....
Tack för en bra låt.....
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida