Forum > Demolåtar
pxm - Deadskull Blues samt litet om 2 Dogtricks med ljudexempel.
pxm:
Nu har jag programmerat ett Bo Diddleys beat för exempel.
mvh
Eddi:
--- Citat från: pxm skrivet 03.06.2012, 23:20:01 ---Nu har jag programmerat ett Bo Diddleys beat för exempel.
mvh
--- Slut citat ---
Jag kan höra tre sekunder - lite för kort va? Eller är det mina grejer som spökar nu igen?
pxm:
Nej dina grejjor spökar inte - det är bara en takt med Diddley´s variant av Son Clave inbyggt.
mvh
MaxB:
Gör gärna mer än en takt trumbeat i en halvfärdig demo, innan du uppdaterar tråden.
Den andra nya som du kallar färdig (Fire Hawk) skulle i så fall hellre in i den här tråden, eftersom det är samma grund om jag förstår det rätt efter lyssning.
Jag ser inte ens 30 sekunder som en halvfärdig demo men kanske som en halvfärdig demon :P
pxm:
Jo- här är en fil med 12 takter (30 sek.) med Bo Diddleys Son Clave/Bo Diddleys Beat.
Även musiken i Fire Hawk kunde passat in här då den använder alla beskrivna tekniker i den här tråden,
du har rätt MaxB.
Den är i grunden en litet tweakad/reharmoniserad Blues 12:a men tyckte att den förtjänade en egen tråd....
Inte varje dag jag gör klart eller tränar in riff för en låt så den kändes skriven och färdig...
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida