Forum > Demolåtar

pxm- Alien x-pressions. Någon som vill vara med ???

(1/5) > >>

pxm:
Den här låter jazz/fusion tycker jag och skulle vilja jobba mer med.
Den går i 90 knyck och är en fullständig kvintsekvens,I - IV - VII - III - VI - II - V - I, från C Melodisk moll.
Undrar om någon vill vara med och hjälpa mig att utveckla ide´n ????
Behövs typ en melodi (ett head) som spelas av två instrument, varav ett gitarren,
 samtidigt (ej i stämma, utan på riktigt fusionmane´r, samma toner) två ggr efter varandra i början av låten
 och ett solo från det tilltänkta andra instrumentet. Vill dock hålla den under 9.30 min ung.
Försökte mig på Wernborgs tapping teknik  i en fras här  :lol: (Gick så där...)

mvh

Edit: som brygga brukar man använda traditionellt använda Wes -Montgomery´s Bridge men jag har inte kommit så långt
 i låten ännu....I7 - IV7 - ii7 - V7 lyder den.
Edit: ändrade en voicing litet-samma toner men ackordet taget på ett annat sätt-snällare för öronen.

pxm:
Lade till en Wes - Montgomery´s Bridge, fixade voicings litet bättre, samma toner men snällare för örat (andra grepp på brädan.)
Funderar på den sedavanliga 1 ackords vampen att spela över efter Bridgen för att sedan ta the backdoor progression IV7-bVII7-I7 så är man tillbaka - vad tror ni om det ???? Då har vi en klassisk rock jazz fusion....Skall testa !!!!

mvh

pxm:
Så här nånting ????
Jag går utanför ibland reglerna och upprepar mig-skall jag spela om det ????

:unsure:

pxm:
Gjorde ett "Head" som först spelas i stämma och sedan head igen men den här gången släpar andra gitarren en takt.
Har hållt det enkelt.
Låten avslutas så också. Fick till ett bra avslut,tror jag
Jag tycker den låter okey. Den blev litet längre men jag upplever den kortare och bättre nu..
????

mvh

pxm:
Så försökte jag mastra den..en gate för att limma det litet mer och en limiter som städade litet.maximazer för att gjöra ljudbilden fetare..Funkar det eller är ovanstående version bättre ????
Vad säger ni,vill någon vara med ??? - skall vi höjja tempot och spela in den igen med grunden och head kvar ???
Vi kan kanske transponera den till bB så det låter litet mer annorlunda ????

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion