Forum > Demolåtar

en ide kanske?

<< < (3/4) > >>

Larsson:
jaså..själv hittar jag inte en likhet med lou reed,inte musik mässigt eller ens sångmässigt
eller röst mässigt,eller utseende mässigt heller:D

men aja..2 är en majoritet..och nu blir nästa mål att utrota lou reed från systemet!! :lol:

karl:
känns som Nicky Hopkins sitter vid pianot och jag får "sympathy for the devil"kompvibes...riktigt bra sväng hoch det vill till att refräng och brygga håller måtten.....ska bli intressant att höra fortsättningen

/ karl

Larsson:
tja karl ..Nicky Hopkins  vet jag inte vem det är
men stones vibbarna ligger det något i..och ja det blir rätt svårt att skapa brygga & refräng som lyfter,eller åtminstone har kvar samma sväng..det är det jävligaste .. det är lätt att börja,men svårt att avsluta..

jag är egentligen inte menad för heminspelning tror jag..ett band då går det snabbt & man är flera som kommer med ideer
när man gör allt själv,och måste ta fram låten bitvis så är det lätt att svänget försvinner på vägen!!

men skam den som ger sig!! :)

Light Head:
JAg täntke på Lou Reed's helt okände bror.. som har en något yngre och vackrare röst. (okänd även för mr Reed him self)

Larsson:

--- Citat från: Light Head skrivet 29.06.2007, 10:53:55 ---JAg täntke på Lou Reed's helt okände bror.. som har en något yngre och vackrare röst. (okänd även för mr Reed him self)

--- Slut citat ---

haha..ok du måste mena bosse reed..ja då ser jag likheterna
han sjunger ju som pavarotti korsad med bruce dickinson!!;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion