Forum > Demolåtar

Asti & CPG - Only in my mind (ny version)

<< < (5/10) > >>

Eddi:
Men allvarligt nu har det gått ett antal lyssningar - sköna harmonier på snudd till the great 4 fab det jag retade mig lite på i början var den envetna elguran i höger lur som jag tyckte kunde ta paus några vändor - nu har jag accepterat den. Nästa grej som jag spontant inte riktigt gillade var de utplacerade vänsterkrascharna som kändes mal place och lite av detta vidhåller jag nog fortfarande men inte helt ety jag tycker att de fyller en funktion trots allt och jag ser någonstans hur du tänkte. Dåså är vi framme vid kontentan lite för mång kraxchslag och lite för kort men goda harmonier tillsammans med god sång även om den kanske inte var övertygande.

Harmonica mike:
Ohoj Californiacaution!

eller hur det nu var om rökat där ja.. :)

Nåväl,jag gillar det här Peter.Schysst mix och bra proddat/lirat.Inga nits från mig således.

Funderar på om jag skall kasta upp nån hatt i luften..

Mike/tf hattjonglör

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 30.05.2012, 01:34:48 ---Men allvarligt nu har det gått ett antal lyssningar - sköna harmonier på snudd till the great 4 fab det jag retade mig lite på i början var den envetna elguran i höger lur som jag tyckte kunde ta paus några vändor - nu har jag accepterat den. Nästa grej som jag spontant inte riktigt gillade var de utplacerade vänsterkrascharna som kändes mal place och lite av detta vidhåller jag nog fortfarande men inte helt ety jag tycker att de fyller en funktion trots allt och jag ser någonstans hur du tänkte. Dåså är vi framme vid kontentan lite för mång kraxchslag och lite för kort men goda harmonier tillsammans med god sång även om den kanske inte var övertygande.

--- Slut citat ---
Låten bygger på samspelet mellan elguran och den akustiska. Kanske blir det lite för mycket upprepningar...?
Håller med dig om trumljuden, som jag inte är riktigt nöjd med själv!
Jasså, du upplever den som lite för kort? Den är iofs tänkt som en "enkel popdänga", som kanske ska vara max 3 minuter..  :)
(Eller MaxB minuter, där B=3   :rolleyes:)
Tack för lyssning och nyttiga tips!
/Asti t.f. Popdängare

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 30.05.2012, 10:46:47 ---Ohoj Californiacaution!
eller hur det nu var om rökat där ja.. :)
Nåväl,jag gillar det här Peter.Schysst mix och bra proddat/lirat.Inga nits från mig således.
Funderar på om jag skall kasta upp nån hatt i luften..
Mike/tf hattjonglör

--- Slut citat ---
Jag har beställt rökrum på alla hotell längs hela rutten, så vi får gott om höghöjdsträning!  :D
Roligt att du gillar även om låten inte är något att hetsa upp sig över!
Jag ser den mer som en parantes, men tyckte att gitarrerna kanske lät kul ihop....
Jag tror du kan behålla hattarna på huvet!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. Hatthållare

Asti:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 28.05.2012, 22:43:50 ---Najs! :) Trevlig liten flyglåt på amrekanska vestkusten! :)

Skicka över en midifil, ska jag försöka vintagea till los drummos.

--- Slut citat ---

Tack för det!
Jag PM:ar dig!
/Asti t.f. PM:are

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion