Kontrollrummet

Kontrollrummet och Apple?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Hur gör ni? Sitter ju ofta med paddan och av någon anledning lyckas jag inte lyssna på demolåtar här på forumet,,, lösning? Vad gör jag för fel? Eller är det så enkelt att det faktiskt inte finns någon lösning?!?


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
KRs spelare är ju Flash och det funkar inte på ipad och iphone. Det går dock att klicka på den gröna ikonen så öppnas mp3-filen direkt.

Sen finns det vissa låtar, och det är jäkligt konstigt, som inte går att spela från "Färdiga"-avdelningen. Är väl nån länkvariant som inte Apple gillar.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Jag har nog drabbats av de där "konstiga" länkarna...   :(


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jag lyckas inte spara ner någon mp3-fil i iPhonen. Kan ni? Allt skall väl gå via det urfåniga iTunes förstås!?  <_<
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag lyckas inte spara ner någon mp3-fil i iPhonen. Kan ni? Allt skall väl gå via det urfåniga iTunes förstås!?  <_<
Glöm det.  :lol:

Via iTunes eller något annat busigt program så går det ja. Apple förutsätter väl att alla mp3-låtar som inte går via iTunes är olagliga piratkopior. För vem skulle vilja ladda ner en mp3-fil liksom. Äsch!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag använder en app som heter "Download manager" som också innehåller en browser. Då kan man surfa in på den demotråd på KR som man vill lyssna på, klicka på den gröna ikonen hålla den intryckt och så kommer alternativet "download link" upp. Väljer man det så laddas låten ner i din lur och du hittar den under "downloads" i appen.
« Senast ändrad: 25.01.2013, 01:07:07 by jonnerstone »


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack J-stone! Det måste jag testa. 
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag använder en app som heter "Download manager" som också innehåller en browser. Då kan man surfa in på den demotråd på KR som man vill lyssna på, klicka på den gröna ikonen hålla den intryckt och så kommer alternativet "download link" upp. Väljer man det så laddas låten ner i din lur och du hittar den under "downloads" i appen.
Fusk  :D