Forum > Demolåtar

Asti - Life

<< < (4/5) > >>

Tokai:
Tokgillar b-temat.
Har nu flyttat över min lyssning till studiohögtalare istället för de hifihögtalare som jag använd i flera år. Och det märks skillnad. Här blir det nu mycket mindre förlåtande.
Överlag känns mixen lite diskantig. Och jag upplever det som att en mikrofon med mjukare återgivning (rak frekvenskurva, istället för ett lyft i de högre frekvenserna) skulle passa dig bättre. Men räkna med 10.000-15.000:- Det är du värd. Bra gjort som alltid.
Ta ut svängarna, markera tretakten mera, framför allt ettan i takten, är vad jag först upplevde.

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.05.2012, 16:20:25 ---Tokgillar b-temat.
Har nu flyttat över min lyssning till studiohögtalare istället för de hifihögtalare som jag använd i flera år. Och det märks skillnad. Här blir det nu mycket mindre förlåtande.
Överlag känns mixen lite diskantig. Och jag upplever det som att en mikrofon med mjukare återgivning (rak frekvenskurva, istället för ett lyft i de högre frekvenserna) skulle passa dig bättre. Men räkna med 10.000-15.000:- Det är du värd. Bra gjort som alltid.
Ta ut svängarna, markera tretakten mera, framför allt ettan i takten, är vad jag först upplevde.

--- Slut citat ---
Jo, b-temat är väl det mest lyckade i låten tror jag.
Jag är lite kluven vad det gäller monitorer. Köpte ett par rätt bra studiohögtalare
för ett antal år sedan, men använder dom sällan. Mixar hellre mha hörlurar.
En bättre mikrofon har stått på önskelistan rätt länge, men det är så mycket som är
ålderstiget, så det blir nog att byta rubbet av studioutrustningen i så fall.  :)
OK, ska kolla över taktmarkeringen och diskanten!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti t.f. taktlös

tigersoul:
My two cents då... som den oerfarna musiker jag är ;)

Tretakten är nästan "dold" men till skillnad från någon annan här ovan så gillar jag det! Dragspelet ligger riktigt skönt i mixen o även om jag inte är frälst precis kanske på dragspel så tycker jag det har sin klara plats här. Däremot är det nästan lite väl svagt i mixen under verserna, men det kanske beror på faktumet att jag just nu lyssnar på hifi högtalare.

Text o struktur gillar jag, b-temat är en frisk fläkt, jag stör mig INTE på några s-ljud men åter igen: hifi högtalare.

Ska jag inte störa mig på något då? Jag hörde några få sura toner någonstans, tyvärr glömt bort var nu, men jag förmodar att du redan vet ;) I övrigt gillar jag det mesta, bra mixat som det låter här o låten är inte alls tråkig! Temat känns bekant från förra gången ;)

bjurte:
Sten Broman här!!
Jösses pöjk,leker du med djäfvulens instrument! :o
Sånt gör man inte ostraffat,ty då komma man ICKE in i Himmelen.. :angry:
Synd på så rara ärtor annars,Utsökt ur kontrapunks-synvinkeln.
Som tur är låter den mer som en tramporgel,så kanske du får passera Pärleporten för detta snesteg...
Se till att släppa ut den där CPG ur burken bara så ska du se att detta blir finemangs..

S Broman /T.f. Handklavers polis

Asti:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.05.2012, 00:28:08 ---Sten Broman här!!
Jösses pöjk,leker du med djäfvulens instrument! :o
Sånt gör man inte ostraffat,ty då komma man ICKE in i Himmelen.. :angry:
Synd på så rara ärtor annars,Utsökt ur kontrapunks-synvinkeln.
Som tur är låter den mer som en tramporgel,så kanske du får passera Pärleporten för detta snesteg...
Se till att släppa ut den där CPG ur burken bara så ska du se att detta blir finemangs..
S Broman /T.f. Handklavers polis

--- Slut citat ---
:D
Ska genast släppa ut CPG!
/Asti t.f. Klavertramp

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion