Forum > Demolåtar

JT - Nachos on the loose

<< < (2/3) > >>

Jay Thomas:

--- Citat från: HasseFX skrivet 19.05.2012, 11:38:45 ---Du har hittat ett skönt sound på gitarrerna och spelar bra på klangen! Trummorna tycker jag inte fungerar riktigt - rytmen är OK, men ljudet är "uppochner". Förslag - lyft nivån så det blir mer stuns men det fordrar också att du lägger på ett syntigt lågpassfilter, gärna med diskret (!!) "auto-wah-effekt" och lätt slamrig akustik! Då skulle du få en häftig trip-hop-ambient-motor :)

--- Slut citat ---

Tack Hasse! :)
Ett litet projekt för den 2/6 då. ;) Testade annars att triphoppa trummorna och resultatet blev något annat än ovanstående version men om det blev bättre vete tusan.

--- Citat från: robc skrivet 19.05.2012, 11:42:42 ---Ja, upp med trummorna !

--- Slut citat ---

Absolut robc! Det är på G... ;)

--- Citat från: Eddi skrivet 19.05.2012, 19:16:41 ---Lyssnade just på Perowitch fullt ös och så till denna klart mer lugna låt - allt finns på KR :D
Tycker den lunkar på rätt så skönt utan att komma med några överraskningar - du har nåt blås vid 1:20 som var kort men skönt ljud - vilken gura är det du har svaj på (frågade han avundsjukt). Jag tycker att trummorna ligger bra jag. Basliret på slutet är riktigt bra också. Jorå det här gillas.

Edit; Bara namnet får 5 stjärnor vad får du allt ifrån :lol:

--- Slut citat ---

Tack Eddi! :)
Det är en pad från Omnisphere som låter som en flöjt, just där.
Tack för namnåterkoppling, har alltid varit en namn- och lösenordsgenerator... ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 19.05.2012, 20:12:47 ---Mr Jah Tih, du utvecklas och härskar i de domäner du hanterar.
Det du spelar får mig faktiskt att skratta - av glädje - så chill! 

Och volympedal igen! Och svaj! Och ingen ton jag kan säga ligger fel. Helrätt är ordet!

--- Slut citat ---

Härligt, tack MaxB :) Det har blivit mycket gura på sistone, tom så mycket att många av de senaste alstren har kommit till på gura istf piano som ju är mitt egentliga huvudinstrument. :) Och nu när jag har införskaffat sopransax, så kanske det blir huvudinstrument istället. :)

Harmonica mike:
Underbart!

Inga nits i det här JT,detta diggas.Lugnt och skönt,men lite mer trumvolym ja..

Mike

MaxB:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 21.05.2012, 11:00:49 ---Och nu när jag har införskaffat sopransax, så kanske det blir huvudinstrument istället. :)

--- Slut citat ---

Så länge du kommer ihåg referenserna - förorenar du med ditt spel på sopransax, kommer vi obönhörligen låta dig veta...  B)

Jay Thomas:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.05.2012, 12:01:59 ---Underbart!

Inga nits i det här JT,detta diggas.Lugnt och skönt,men lite mer trumvolym ja..

Mike

--- Slut citat ---

Tack Mike! :)
Trumvolymknappen är på upputsning och kommer på plats snart... ;)

--- Citat från: MaxB skrivet 21.05.2012, 12:24:46 ---
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 21.05.2012, 11:00:49 ---Och nu när jag har införskaffat sopransax, så kanske det blir huvudinstrument istället. :)

--- Slut citat ---

Så länge du kommer ihåg referenserna - förorenar du med ditt spel på sopransax, kommer vi obönhörligen låta dig veta...  B)

--- Slut citat ---

Misstänker att det förhåller sig så, ja. :)

Svajet är på Ibanezen för övrigt (glömde svara på det förut). Då strängarna låses blir svajet mycket mer påtagligt än på Stratan.

Markus Broberg:
Sjukt proffsigt framfört:).
Porrig låt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion