Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Mannen som försvann

<< < (7/8) > >>

Tokai:
Hejsan tigern!
Tack för lyssning och kommentar!
Den lite ironiske gubben ska ju vara glad för tusan, eller har jag missat nåt?
Småsur sång kanske nånstans men "artistisk" - vete tusan. Säger du det så, så ok!

CunningCode:
Haha, vilket skönt spår. Väldigt udda och kul att lyssna på, både på grund av arrangemang och (framför allt) text... tror det är första gången på flera månader jag fattat intresse för texten, du ska vara stolt. Partiet på slutet där trummorna drar på passar utmärkt. Minst favorit var stråkarna alldeles i början, låter lite avtrubbade och synthiga. Dom blandar sig väldigt bra med övrigt instrument senare dock.

:wub:

Tokai:
Hej, kul att du hittade fram till låten som vägrar ge med sig, som vägrar att försvinna till skillnad från Mannen. Men man ska inta klaga, tvärtom, är oerhört tacksam för alla svar.
Texten, som faktiskt är sann - hörde av en kollega på mitt jobb och han dvs Mannen (en man över 80 år) försvann för ett år sen och är fortfarande spårlöst försvunnen.
Kopplade ihop detta med den orientaliska musiken och fick till en rätt intressant spänning.
Att stråkarna i början låter "synthiga" vet jag inte, det är riktiga gubbar som lirar dom och jag har inte trixat nåt med eq eller comp. "Avtrubbade" kanske men beror mest på de få användbara looparna jag kunde använda och ville inte upprepa mig för mycket.
Jättetack CunningCode!!

deadbeat:
Hm, titeln fick mig osökt att tänka på Kent men där försvann ju också likheterna :)
En ljudbild som är tiptop, bra och tydlig sång och text med mening. Finemang! :)

Tokai:

--- Citat från: deadbeat skrivet 16.06.2012, 22:16:22 ---Hm, titeln fick mig osökt att tänka på Kent men där försvann ju också likheterna :)
En ljudbild som är tiptop, bra och tydlig sång och text med mening. Finemang! :)

--- Slut citat ---

Har Kent en låt med samma titel? I så fall visste jag det inte.
"Bra och tydlig sång" -  precis vad jag ville höra. Sången är är nästan på tok för artikulerad, nästan som en skådis, men jag ville verkligen att texten kom fram. "Terrrmos".. he,he
Tack deatbeat!! (Har du nåt du vill lägga upp, skulle vara kul att höra?)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion