Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Mannen som försvann

<< < (4/8) > >>

hogge:
Annorlunda & modigt arrangemang detta.. Din prat-sång passar också som handen i handsken..
Det är ju inte riktigt min grej detta (som Du vet), men jag är ändå imponerad..

Tokai:
karl
Roligt att du gillar! Stämmer nog att texten fick förträde framför melodi. Kände att  trummor behövdes i slutet för ändra riktning på låten, och det är där Mannen som försvann själv kommer till orda.

Gurano
Basspelet liksom en del annat bygger lite på orientalisk enformighet, men också ett slags groove. Ville testa nåt jag inte brukar göra i vanliga fall.
Skoj att du gillar!

Harmonica mike
Nej, denna har du aldrig hört förr, har aldrig gjort nåt liknande vad jag vet.
Låten bygger helt på samplingar och loopar. Man kan säga att jag hyrt in ett antal musiker som spelar orientaliska instrument dirigerade av mig. "underfundigt" är ett bra ord.Bättre än flummigt, som jag själv tyckte.
Tackar för positiva kommentarer!

Dividend
Kul at du gillar texten. Höll på med låten lite till och från i några månader men kom inte på nån text. Men så för en vecka sen kom jag på den här händelsen, som är sann, och tyckte det kunde passa in i låten. Det indiska reptricket.
Musiken tänkte jag mig som nåt allmänt från Mellanöstern men är kansle mer indisk som du säger.
Tack för lyssning!

hogge
Annorlunda - ja, modigt - nej. Kanske halvgalet? Men det gick ju vägen verkar det som.
Om jag haft en distad gura med då? Hade det varit din grej då? Skojar bara.
Tack för lyssning och dina tankar!

bjurte:
Jo detta är ju en sådan låt man verkligen vill höra vidare på,vad händer sen,vart tog han vägen,faschinerande och fängslande helt enkelt.
Kan tycka att bongo nissarna och bassisten lirar lite väl intensivt för det mesta,det blir lite enerverande i längden.
Men som helhet ett spännande stycke.

Tokai:
Han bara försvann. Lite lustigt så liknade han Arne Hegerfors, jag skojar inte för jag har sett honom i verkligheten, kanske blev han uppstrålad av utomjordingar som gillar fotboll och trodde det var Hegerfors?
Ja, har fått lite kritik på överaktivt grundkomp. Men tycker det finns en välbehövlig paus mitt i låten - innan trummorna sätter igång. Men ska kolla se om det går att få lite variation där.
Ja, hursomhelst ett roligt experiment var det. Tackar för dina kommentarer Björn!

Jätteglad att så många velat lyssna och kommentera denna låt.

Asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 24.05.2012, 21:30:50 ---Han bara försvann. Lite lustigt så liknade han Arne Hegerfors, jag skojar inte för jag har sett honom i verkligheten, kanske blev han uppstrålad av utomjordingar som gillar fotboll och trodde det var Hegerfors?
Ja, har fått lite kritik på överaktivt grundkomp. Men tycker det finns en välbehövlig paus mitt i låten - innan trummorna sätter igång. Men ska kolla se om det går att få lite variation där.
Ja, hursomhelst ett roligt experiment var det. Tackar för dina kommentarer Björn!
Jätteglad att så många velat lyssna och kommentera denna låt.

--- Slut citat ---
Han kanske gjorde som den vige mannen blyge Örjan skaldade om - kröp in i sin egen ända och försvann... :o
/Asti t.f. kvantfysiker, expert på s.k. svarta hål

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion