Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Mannen som försvann

<< < (3/8) > >>

Tokai:
robc
Kul att du gillar och det låter originellt. Så nu vet du vad en oud är.

HasseFX
Kul jämförelser och inte alls i närheten av vad själv tänkt mig. Visst kan man byta ut rytmen (bongos + bas?) mot en annan lite lugnare kanske. Vet inte vad Bonzo-bullriga trummor är - trummisen i mupparna?

MaxB
Jaha, upp med sången alltså. Looparna - och inte har jag kunnat spela dom instrumenten heller, tack loopar. Tanken var att inte spela nånting själv. Men basen gjorde jag, en takt.
Lite flummigt är det nog...

equality
Låten är i mycket en arr-låt. Handlar mest om att foga ihop olika ljudbitar. Med mindre betoning på slagkraftig melodi, men det hade ju inte skadat.

Wernborg
Skippa de indiska stråkarna som liksom spelar ackord? Antar det. Byta mot nåt annat, varför inte?
I sista minuten drog jag upp lite lågbas på sången, tyckte den lät för tunn och  utanför ljudbilden. Du har nog rätt. Man ska inte hålla på och trixa för mycket. Dessutom var sången högre i den tidigare versionen. Lägger nog upp den snart.

Tack alla för trevliga och matnyttiga svar!

/Tokai

karl:
Härligt flow och juste sound....lite fantasilös sångmelodi men det gör kanske att texten kommer fram...gillar mycket....nice när trummorna kommer igång mot slutet...

Allt gott karl

Gurano:
Tycker att den är skitskön, dock lite lång med samma bastugg. Håller med Karl om att det blir gott när trummorna kommer in. För mig är ljudbilden bra rakt igenom. Lite vassa S på sången möjligen på några ställen.

/Gurano

Harmonica mike:
Tjena Staffan.

Jorå,det gungar i denna.Vet inte om jag blivit senil eller..har jag hört denna förut,på nåt annat forum eller är det en alldeles ny prod?

Rätt skönt digg i vart fall.Fräcka sound på allt och mixen sitter.Hittar inget att såga på utan konstaterar - underfundigt och eget - bra!

Mike

Dividend:
Det låter originellt och lite indiskt (?), skön text.

"Underfundigt" är verkligen rätt ord för det här :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion