Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Harmonica Mike - You

<< < (7/10) > >>

Gurano:

--- Citat från: bjurte skrivet 21.05.2012, 15:22:58 ---Här enas inte om något!! :angry:  :D
Nämen allvarligt,jag vill inte gå i clinch med er,ni är ju mina "vänner"  :wub: Jag ville bara göra er uppmärksammad om att.....
Det är ju bara ens egna samvete som kan avgöra sånt här.. :)

--- Slut citat ---
Jag har ett rymligt samvete :D

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 21.05.2012, 17:09:55 ---Countryrock-doftande:).
Jag gillar det, men skulle gärna hört bättre engelska.
Sången är dock fantastisk!

--- Slut citat ---
Kul att du gillar - vi har lite att slipa på

--- Citat från: pxm skrivet 21.05.2012, 19:27:19 ---qouteing är vanlig i jazz och var vanligt bland/mellan de klassiska kompositörerna. det är en sorts hyllning till orginal musikern/kompositören.  2*2 takter över 32 takters progression eller 1 gång om tre takter anses vara tilllåtet.
så sträck på dig och var stolt om någon citerat dig, gjort en qoute´.
blir litet avundsjuk faktiskt..

mvh
Edit; hoppas att någon stjäl/lånar något av mina licks eller basgångar någon gång...

--- Slut citat ---
Tack för infot - kul att quota ibland :)
Men tyckte du vår idé var nåt att ha?

Tack för era tankar
Gurano

MaxB:
En mix där min gitarr är med lite lågt i mixen. Om den hörs och tillför något, PM:a så skickar jag det separata gitarr-wavespåret (44.1 kHz 16 bitar) från jobbet via PM imorgon. Det är en långsam koppling här hemma...

Utan min gitarr:
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Guran_HarmonicaMike_You99.mp3[/mp3]
Med min gitarr:
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/Guran_HarmonicaMike_You99_featMaxB_komp.mp3[/mp3]

Gurano:
Hejsan
Intressant att höra din idé som låten triggat fram :)
Tycker mig känna igen din slinga på guran när trummorna drar igång - kanske har du en liknande i någon låt du har lagt upp tidigare?
Dina markerade taktslag på guran vid trummornas spel ger mig en känsla av sista dansen på krogen :)

/Gurano

MaxB:
Absolut bekant! Det är ungefär det jag har lärt mig på gitarr - sista dansen-snärten i kompet!  ;)
Det har fungerat bra hittills och fyller måhända ett tomrum?

pxm:

--- Citat från: Gurano skrivet 21.05.2012, 21:04:59 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 21.05.2012, 15:22:58 ---Här enas inte om något!! :angry:  :D
Nämen allvarligt,jag vill inte gå i clinch med er,ni är ju mina "vänner"  :wub: Jag ville bara göra er uppmärksammad om att.....
Det är ju bara ens egna samvete som kan avgöra sånt här.. :)

--- Slut citat ---
Jag har ett rymligt samvete :D

--- Citat från: Markus Broberg skrivet 21.05.2012, 17:09:55 ---Countryrock-doftande:).
Jag gillar det, men skulle gärna hört bättre engelska.
Sången är dock fantastisk!

--- Slut citat ---
Kul att du gillar - vi har lite att slipa på

--- Citat från: pxm skrivet 21.05.2012, 19:27:19 ---qouteing är vanlig i jazz och var vanligt bland/mellan de klassiska kompositörerna. det är en sorts hyllning till orginal musikern/kompositören.  2*2 takter över 32 takters progression eller 1 gång om tre takter anses vara tilllåtet.
så sträck på dig och var stolt om någon citerat dig, gjort en qoute´.
blir litet avundsjuk faktiskt..

mvh
Edit; hoppas att någon stjäl/lånar något av mina licks eller basgångar någon gång...

--- Slut citat ---
Tack för infot - kul att quota ibland :)
Men tyckte du vår idé var nåt att ha?

Tack för era tankar
Gurano

--- Slut citat ---

Jag tror att jag var den förste som lyssnade på den här låten. Det första jag reagerade på var att gitarren låter skevt på en ton, inte mycket men....men jag liksom vande mig vid det och kom att gilla det i slutet av låten, som i sig är bra låt bra framförd och med bra ideer. Det kan vara soundet i sig som gör det, att tonen låter som den skevar litet. Det skulle nog vara den enda detaljen jag skulle se över om jag skulle se över och putsa på denna låt.reagerade inte alls på blåset så det betyder att det fungerade för mig.

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion