Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Harmonica Mike - You
bjurte:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.05.2012, 18:18:18 ---Oki,då skall vi se :)
Bjurte2:
Skall vi ena oss om att det är fyra sekunder plagiat av reff inledningen bjurte? Typ: Some say love..Och i mitt fall: Because of you.. Vill du ha det till mer så gör jag en sång test för förtydligande :P :lol: eller skriver/lirar om inledningen av reffen..
Mike/Göran
--- Slut citat ---
Här enas inte om något!! :angry: :D
Nämen allvarligt,jag vill inte gå i clinch med er,ni är ju mina "vänner" :wub: Jag ville bara göra er uppmärksammad om att.....
Det är ju bara ens egna samvete som kan avgöra sånt här.. :)
Markus Broberg:
Countryrock-doftande:).
Jag gillar det, men skulle gärna hört bättre engelska.
Sången är dock fantastisk!
pxm:
--- Citat från: bjurte skrivet 21.05.2012, 15:22:58 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.05.2012, 18:18:18 ---Oki,då skall vi se :)
Bjurte2:
Skall vi ena oss om att det är fyra sekunder plagiat av reff inledningen bjurte? Typ: Some say love..Och i mitt fall: Because of you.. Vill du ha det till mer så gör jag en sång test för förtydligande :P :lol: eller skriver/lirar om inledningen av reffen..
Mike/Göran
--- Slut citat ---
Här enas inte om något!! :angry: :D
Nämen allvarligt,jag vill inte gå i clinch med er,ni är ju mina "vänner" :wub: Jag ville bara göra er uppmärksammad om att.....
Det är ju bara ens egna samvete som kan avgöra sånt här.. :)
--- Slut citat ---
qouteing är vanlig i jazz och var vanligt bland/mellan de klassiska kompositörerna. det är en sorts hyllning till orginal musikern/kompositören. 2*2 takter över 32 takters progression eller 1 gång om tre takter anses vara tilllåtet.
så sträck på dig och var stolt om någon citerat dig, gjort en qoute´.
blir litet avundsjuk faktiskt..
mvh
Edit; hoppas att någon stjäl/lånar något av mina licks eller basgångar någon gång...
MaxB:
Prova gärna att spela blåsinstrumentet så långt som är lämpligt och en utandning pågår. Andas sen in, innan den spelar nästa parti. Då blåset låter så förbaskat naturtroget och bra (i början till och med bättre än i introt i låten "Bright eyes") försöker jag tänka mig att den spelas på riktigt och då måste man andas in ibland för att det ska vara trovärdigt.
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.05.2012, 20:32:10 ---Prova gärna att spela blåsinstrumentet så långt som är lämpligt och en utandning pågår. Andas sen in, innan den spelar nästa parti. Då blåset låter så förbaskat naturtroget och bra (i början till och med bättre än i introt i låten "Bright eyes") försöker jag tänka mig att den spelas på riktigt och då måste man andas in ibland för att det ska vara trovärdigt.
--- Slut citat ---
Jo du kan nog ha rätt i andningen - ska se över det :)
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida