Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Harmonica Mike - You

<< < (3/10) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.05.2012, 19:10:47 ---
--- Citat från: Asti skrivet 18.05.2012, 19:03:09 ---Fin låt och helt underbar sång av HMike!
Måste nog tyvärr hålla med Eddie om oboen/fagotten - den blir lite jobbig.
Kanske räcker det att sänka den...?
Är också inne på Emus linje vad gäller gitarrerna, lite väl vassa.
Men som helhet jättebra det här!
/Asti

--- Slut citat ---
Sänka!  Gräv ner den!

--- Slut citat ---

Jaha,den funkade inte..Kanske om man artar om den lite och låter den komma och gå..eller är det soundet som klasar till det?

Bjurte,skarpörat där..Jag hade inte en tanke på therose när reffen kom till mig.Men helt riktigt,det finns likheter ett gäng takter.Jag hör bara rosen på reffen,övrigt så klarar vi oss väl?
Blirvi total sågade så får jag bryta lite i ackordsvalen på reffen samt knyta en ny melodi kring det..Men stort tack för att du gjorde oss uppmärksamma på det.

Återkommer med mer svar då jag når en bättre lina än mobilen..Nu sitter jag stugan och sörplar på ett gott rödtjut :)

Mike

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.05.2012, 20:07:56 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 18.05.2012, 19:10:47 ---
--- Citat från: Asti skrivet 18.05.2012, 19:03:09 ---Fin låt och helt underbar sång av HMike!
Måste nog tyvärr hålla med Eddie om oboen/fagotten - den blir lite jobbig.
Kanske räcker det att sänka den...?
Är också inne på Emus linje vad gäller gitarrerna, lite väl vassa.
Men som helhet jättebra det här!
/Asti

--- Slut citat ---
Sänka!  Gräv ner den!

--- Slut citat ---

Jaha,den funkade inte..Kanske om man artar om den lite och låter den komma och gå..eller är det soundet som klasar till det?

Bjurte,skarpörat där..Jag hade inte en tanke på therose när reffen kom till mig.Men helt riktigt,det finns likheter ett gäng takter.Jag hör bara rosen på reffen,övrigt så klarar vi oss väl?
Blirvi total sågade så får jag bryta lite i ackordsvalen på reffen samt knyta en ny melodi kring det..Men stort tack för att du gjorde oss uppmärksamma på det.

Återkommer med mer svar då jag når en bättre lina än mobilen..Nu sitter jag stugan och sörplar på ett gott rödtjut :)

Mike

--- Slut citat ---
Jag tror att den helt enkelt är lite för gäll i soundet och för stark!
Pröva sänk och skär lite i övre mellanregistret...? Kanske ska den
inte heller ligga på hela tiden, utan som du säger "komma och gå"...
/Asti t.f. Gäll-i-vare-soundet?

bjurte:
Jag är verkligen ledsen,men någon var nog tvungen att nämna det.
Och ja,det är bara refrängen.

Harmonica mike:

--- Citat från: Emulator skrivet 18.05.2012, 19:56:03 ---JAg gillar slingan den spelar. Är inte överförtjust i ljudet, men å andra sidan gillar jag att den känns lite oväntad. Men en liten sänkning kanske.

Jag hade nog distat den, slängt på lite delay och filter, och haft den riktigt lågt :D -men det är ju jag det :lol:

--- Slut citat ---
När jag hörde Görans gura på denna så skrevjag,perfekt,eget och annorlunda.Ett tradhårdroxksguralir hade sabbat feelingen i låten..Nu är jag såld på guran men kanske du har en Point om soundet...jag skall överlägga lite med Göran kring soundet..

Mike

robc:
Bar låt ! ( och sång !)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion