Forum > Demolåtar

Rattlesnake - Mot Dorpat

<< < (3/4) > >>

Dividend:
Jag gillar kompositionen. Man vaggas in i en sällsam ro.. Nu tycker jag att pianot blev bättre, men tyvärr för det med sig att man noterar klarinettens fåtaliga dynamiska lager mer tydligt.
Speciellt när den kommer in. Kanske räcker det att shifta mellan olika närliggande artikulationer oftare.
Inte så mycket ensemblestråket, men det ligger mer i bakgrunden så det är nog därför.

Väldigt snygg komposition. Filmmusik, men kanske inte glesbygd mer nåt dokument från storstan, ett varv i Göteborg 1876 ackompanjerad av Villius stämma. :D (Kanske hitta samplingar? Men han kanske är copyrightad nuförtiden hehe?)

Eftersom den är rätt lång hade jag testat att modulera vid 2/3 av sträckan och köra "finalen" 2ggr, avslutande repetitionen med återgång till grundtonen.  (Byta tonart alltså.)

Marruschkka:
Pianot låter mycket bättre nu, men jag tycker mellanregistret i de övriga instrumenten är lite för dominerande och det låter lite "murrigt" i mina högtalare som helhet  (reserverar mej för att de inte är perfekta som referens), men hornet och klarinetten låter verkligen suveräna här :wub:

Tycker verkligen om den här låten och önskar ett mer diskantrikt ljud bara, på en i övrigt delikat komposition :)

/Marre

Tokai:
Gott stycke detta.
Tycker stråkarna spelar för mycket ackord, ja som en gitarr el dyl.
Känns lite för enkelt. Mer spännande saker i stråkarna vill jag nog ha. Men är helt novis vad gäller detta.
Har tänkt lite på ditt suveräna kunnande inom orkestermusik och ditt fina musikaliska vetande och utförande av 60-tals musik - varför inte förena de två? Skulle vara oerhört intressant att lyssna på!

equality:
Fint tema med folkmusikkärna. Gillar det skarpt. Jan Johansson i all ära men han skrev ju inte låtarna på Jazz på Svenska, de fanns ju där. Och att skriva så vackra melodier är minst lika stort som det Johansson gjorde. Mycket fin visa du har komponerat och den håller ju stenhårt för ett mycket enklare arr.  Glömmer aldrig musiken till Nils Holgersson, ger mig lite såna vibbar.  Orkestrering vet jag inget om men detta tycker jag funkar bra. Nya pianot låter bättre men tveksam till att det ska basa till en hel orkester. Här kunde kontrabassisterna fått jobba och att pianot kommer insmygande, inflätat sådär som vid en bättre pianokonsert. Lite tveksam till crescondot vid 03:15 som förebådar något pampigt men det blir en ensam oboe. Jag tycker också tvärtom att instrumenten låter realistiska men utvecklingen går ju snabbt här. Jag har just stiftat bekantskap med L A Score Strings och är mäkta imponerad, måste vara en ny milstolpe i samplingsvärlden. Tack för tipset Divid!

Boxcutter:
Mycket bättre nu! Pianoljudet är väldigt vackert och jag tycker orkestreringen är mycket snyggare nu. Som ett par andra sa så kanske stråkarna spelar lite för tydliga ackord här och där vilket kan kännas lite syntigt, men tycker inte det är så påtagligt. Tror du har mer/tydligare dynamikförändringar nu än du tidigare hade vilket ger liv åt stycket. Fortsätt göra orkester!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion