Forum > Demolåtar

JT - Grovel all around - Ny mix 120513

<< < (4/5) > >>

Mein:
Absolut örongodis vol.23! Oj vad skönt! Inte lyssnat på för sista gången!

/Mein

Boxcutter:
Jäkligt cool låt. Är kär i groovet som vandrar mellan högtalarna, snyggt. Som alla andra säger tycker jag du har fått till en skön ljudbild. Jag tycker inte om rösten så mycket. Dividend har nog rätt i att det skulle vara bättre med en riktig solist, låter så väldigt syntigt nu. En låt jag gärna lyssnar flera gånger på!

Wernborg:
Tycker nog att gitarren låter tydligt nu. Har iofs inte lyssnat i bilen. Får se om jag kommer ihåg det i morgon då.

:D

Jay Thomas:

--- Citat från: Mein skrivet 13.05.2012, 22:38:26 ---Absolut örongodis vol.23! Oj vad skönt! Inte lyssnat på för sista gången!

/Mein

--- Slut citat ---

Härligt, tack Mein! :)  :wub:

Vol.23?  :lol:

--- Citat från: Boxcutter skrivet 13.05.2012, 22:56:31 ---Jäkligt cool låt. Är kär i groovet som vandrar mellan högtalarna, snyggt. Som alla andra säger tycker jag du har fått till en skön ljudbild. Jag tycker inte om rösten så mycket. Dividend har nog rätt i att det skulle vara bättre med en riktig solist, låter så väldigt syntigt nu. En låt jag gärna lyssnar flera gånger på!

--- Slut citat ---

Tackar Boxcutter! :)
Får jag tag i någon med kristallklar röst, så är en ersättning högst intressant! :)

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.05.2012, 23:13:39 ---Tycker nog att gitarren låter tydligt nu. Har iofs inte lyssnat i bilen. Får se om jag kommer ihåg det i morgon då.

:D

--- Slut citat ---

Tack Wernborg! :) Sitter du i bilen nu?  ;)
Jag passade på att dämpa trummorna i de allra lägsta registren också, tycker att även det blev bättre.

Wernborg:

--- Citat från: Jay Thomas skrivet 14.05.2012, 10:03:38 ---Tack Wernborg! :) Sitter du i bilen nu?  ;)
Jag passade på att dämpa trummorna i de allra lägsta registren också, tycker att även det blev bättre.

--- Slut citat ---
Ja nu lät gitarren bättre, inte alls så påfrestande mixad som tidigare. Trummorna märkte jag nog ingen skillnad på.

Det där röstljudet var ett annat i första versionen va? Kändes som att du inte spelat in med det ljudet, som att det reagerade fel. Och i fel register här och där också.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion