Kontrollrummet

Jonnerstone - Electrobohemique

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag gillar sången av Wernborg, men inte låten :lol:

Allvarligt, tycker det här är bland det bästa jag hört från dig. Får återkomma om jag kommer på konstruktiva idéer, men så här långt; tummen upp!

(Däremot går det inte att spela den instrumentala i första inlägget? Hade gärna lyssnat på den också.)
Sjunger jag?  :unsure: :wacko:


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Jag gillar sången av Wernborg, men inte låten :lol:

Allvarligt, tycker det här är bland det bästa jag hört från dig. Får återkomma om jag kommer på konstruktiva idéer, men så här långt; tummen upp!

(Däremot går det inte att spela den instrumentala i första inlägget? Hade gärna lyssnat på den också.)
Sjunger jag?  :unsure: :wacko:

 :lol:

Int´ har jag hört nån sång här? :rolleyes:
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Är den klar?  :lol:

Gick igenom min hårddisk och hittade en Electrobohemique-mapp.

Ha ha, denna föll i glömska. Fick ju lite gitarrer av dig. Minns att jag började mixade in dom men att det blev för mycket mixpul än vad jag orkade med just då. Inte pga av gitarrerna va dåliga utan för att få det att låta som en helhet. Ja denna är nog förpassad till historien.  :D

Tack ändå för ditt bidrag  :)

Jag gillar sången av Wernborg, men inte låten :lol:

Allvarligt, tycker det här är bland det bästa jag hört från dig. Får återkomma om jag kommer på konstruktiva idéer, men så här långt; tummen upp!

(Däremot går det inte att spela den instrumentala i första inlägget? Hade gärna lyssnat på den också.)

Har lagt in en Soundcloud länk i första inlägget istället.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Grymt läckert beat å stämning.. ( Blade Runner tillhör favoriterna ). Lite elak loop för öronen i början men annars
skönt suggestiv. 5 androids  av fem möjliga... :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Grymt läckert beat å stämning.. ( Blade Runner tillhör favoriterna ). Lite elak loop för öronen i början men annars
skönt suggestiv. 5 androids  av fem möjliga... :)

Tackar tackar. Kan nog vara helt rätt att loopen är lite elak. Den här blev aldrig färdigmixad. En sån där låt i stunden som mest blir som en minnesbild av en tid i ens liv.

Lyssnade dock på den nu när den blev bumpad (har inte lyssnat på den på evigheter) och tänkte att den kan kanske bli bra som testobjekt när jag ska försöka ge mig in på att göra en musikvideo och då får den nog få en omgång i Cubase trots allt.  :)

Tack för lyssning och kommentar

Micke


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Grymt läckert beat å stämning.. ( Blade Runner tillhör favoriterna ). Lite elak loop för öronen i början men annars
skönt suggestiv. 5 androids  av fem möjliga... :)

Tackar tackar. Kan nog vara helt rätt att loopen är lite elak. Den här blev aldrig färdigmixad. En sån där låt i stunden som mest blir som en minnesbild av en tid i ens liv.

Lyssnade dock på den nu när den blev bumpad (har inte lyssnat på den på evigheter) och tänkte att den kan kanske bli bra som testobjekt när jag ska försöka ge mig in på att göra en musikvideo och då får den nog få en omgång i Cubase trots allt.  :)

Tack för lyssning och kommentar

Micke

F-n va kul! Ser fram emot videon då..vilket program kör du i?


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Grymt läckert beat å stämning.. ( Blade Runner tillhör favoriterna ). Lite elak loop för öronen i början men annars
skönt suggestiv. 5 androids  av fem möjliga... :)

Tackar tackar. Kan nog vara helt rätt att loopen är lite elak. Den här blev aldrig färdigmixad. En sån där låt i stunden som mest blir som en minnesbild av en tid i ens liv.

Lyssnade dock på den nu när den blev bumpad (har inte lyssnat på den på evigheter) och tänkte att den kan kanske bli bra som testobjekt när jag ska försöka ge mig in på att göra en musikvideo och då får den nog få en omgång i Cubase trots allt.  :)

Tack för lyssning och kommentar

Micke

F-n va kul! Ser fram emot videon då..vilket program kör du i?

Jag har precis börjat peta lite i hela videoredigeringsbiten och köpte en bundle med Photoshop Elements och Premier Elements (ver.10) Så Premier Elements blir svaret  :) Tror det räcker en lång väg. Blir nog inte förren till hösten, då vi flyttar till vårt radhus den 1:a juni. Ska försöka få färdigt min studio under sommaren, iaf så att den blir användbar. Förhoppningsvis med lite experthjälp av Emu  :)


Utloggad SYNTH

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 262
    • Visa profil
Riktigt bra gillar det du har snickrat ihop jonnerstone! :)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Riktigt bra gillar det du har snickrat ihop jonnerstone! :)

Kul att du gillar. Det kanske blir ett färdigställande av denna till hösten med en liten medföljande video.

Tack för lyssning.

Micke.