Forum > Färdiga produktioner

Run

<< < (5/9) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Boxcutter skrivet 13.05.2012, 23:02:24 ---Jag har nog inte så mycket mer att tillföra, men vill ändå säga att jag gillar låten, lite kort som den är nu, fortsätt gärna! Känns som att det här skulle kunna vara en sån där tiominuterslåt man bara sitter och blundar till.

--- Slut citat ---
Tack så mycket, och helt rätt med långa låtar. Alla riktiga låtar är över åtta minuter.  :D

BaconMcMuffin:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 13.05.2012, 21:35:52 ---You WILL let me sing this, right?  Right?! And with the telephone-ish effect?

Needs some Emu, but yeah, great start. 

--- Slut citat ---
:wub:
I'm not quite sure how this will turn out yet, but I had Emu in mind for the verses (spoken word) and melodies (in style of the synth) in the chorus. Maybe duet by you and me? The title is "Run" and my idea is Emu as the evil himself speaks out his voodoo  :wacko: on us. We run for our lives in the chorus.  :unsure:  :lol:

Maybe there will be a new "run"-part as well. Only in my mind so far...

Is your gear up and running again?
[/quote]

Creepy Emu VooDoo on spoken verse? Running for our lives?   Yes, please.

New Scarlett 8i6 interface up and running...and I got a new microphone cord as. Mother's Day present from my kids. :wub:

Wernborg:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 14.05.2012, 08:15:32 ---New Scarlett 8i6 interface up and running...and I got a new microphone cord as. Mother's Day present from my kids. :wub:

--- Slut citat ---
Fantastic!!

Bump!

Nu är nog låten färdig som komposition. Kanske? Vad tycker ni.

Clemens:
Låter kalas! Mycket bra, snygga synthprylar och ja, den är färdig  :wub:  förutom den där synthbubblaren som kör förbi, den gillas inte  :D

Wernborg:

--- Citat från: Clemens skrivet 24.01.2013, 21:51:46 ---Låter kalas! Mycket bra, snygga synthprylar och ja, den är färdig  :wub:  förutom den där synthbubblaren som kör förbi, den gillas inte  :D

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar det. Försökte mig på Rammsteingitarrer igår till detta, men det blev bara fånigt. Blir nog åt detta hållet i färdigt skick.

Ny sång coming up nästa vecka!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion