Kontrollrummet

Heltokiga utskrifter

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Håller på att skriva ut PDF-filer. Första sidorna går i allmänhet bra men sedan blir det rappakalja där texten omvandlas från engelska till ett för mig helt okänt språk.  :o Utskrifterna sker från USB-minne till skrivaren via stationär dator. Skall jag dra över filerna till datorn först (=färre länkar i kedjan?),   hjälpte inte alls! Ta hem nya drivisar?  Förslag?
« Senast ändrad: 13.05.2012, 13:30:27 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter ju nästan som filen blivit korrupt vid nån tankning/överföring. Ser den alltså bra ut i acrobat?
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ser bra ut i Acrobat, ja.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Rätt version av PDF-readern till dokumentet? Om det ser rätt ut på skärmen hade jag nog provat en sida i taget... Räcker skrivarens minne för hela dokumentet? hade nog provat att lägga dokumentet på disken så det inte är något timeout-problem med USB.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ver 10.1.3, vilket skall vara senaste. Vet inte hur mycket minne det är i skrivaren men varje dokument är på 6-10 sidor och innehåller inte några stora bilder. Så långsam som bläckstråleskrivaren är skulle jag nästan hinna skriva av texten om jag skulle skriva ut en sida i taget...  :blink: :rolleyes: Tack ändå för förslag!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
En HP Laserjet 1220 har ibland problem med utskrifter från PDF.
En work around är att via utskriftfönstret från Reader välja "Avancerat" -> "Skriv ut som bild".
Kan vara problem för skrivaren att hitta alternativt typsnitt i utskriften så den ballar ur.
Skriver man ut text som bild istället löser det problem i ovanstående variant...

Annars är det inte ovanligt att minnet blir fullt i lite äldre skrivare. Då kan du kanske välja att skriva ut med lite sämre kvalité inte 1200 dots utan 300 eller motsvarande...

...eller, om det går, välja att inte buffra hela utskriften innan den skriver ut, utan att den leverera data undertiden utskriften pågår. Kommer inte ihåg exakt hur man väljer det.

Annars prova efter att du stängt av och sen slagit på skrivaren (så att minnet töms) att skriva ut endast sida 1-2. Sen skriva ut sidan 3-5 och så vidare...


Eller så skriver du ut på den avancerade skrivaren på jobbet!  :lol:
« Senast ändrad: 13.05.2012, 13:57:11 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
HP psc 2175 heter skrivaren om det kan vara till hjälp. Tar hem en massa nya drivisar nu via drivers agent.
Tack Max, ska kolla på dina förslag! Ja, på jobbet funkar det alltid, nästan.  :)
« Senast ändrad: 13.05.2012, 14:04:32 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
HP psc 2175 heter skrivaren om det kan vara till hjälp. Tar hem en massa nya drivisar nu via drivers agent.
Tack Max, ska kolla på dina förslag! Ja, på jobbet funkar det alltid, nästan.  :)

Adobe Reader X använder nog sina egna drivare...

Om du i Reader väljer Arkiv -> Skriv ut, är det nog inte samma gränssnitt som då du skriver ut från Word. Stämmer det? Testa i så fall mitt första tips i Readers skrivar-gränssnitt: Avancerat -> Skriv ut som bild
Hoppas...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Jo men jag tänkte på USB-portar och skrivare, drivrutiner till dessa om det nu spelar roll..?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
"Skriv ut som bild" - Funkar! Bra Max! Och tack!  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves