Forum > Demolåtar

pxm-Tenzion

<< < (2/4) > >>

pxm:
Nej då - det låg mycket i otakt och en del musik blir alldeles för djävligt dålig.
Så jag gillar sporrar.
Vet inte vad det beror på att jag inte kan hålla en mer jämn nivå kvalitets mässigt.
Det har varit svårt det här året med det, fingrarna vill liksom inte följa med....
Roligt att höra att det blir bättre i a f.

mvh

Dividend:
Den här har enklare struktur än föregående. Tycker du ska fortsätta jobba på den här, testa t ex att fixa cymbaler/trummor och ha ett parti mitt i där du urartar fullständigt i 5 kyrkotonarter samtidigt :D Sen tillbaka till lunket. :)

Tycker det här låter skitbra, mestadels. Påminns om (häng med nu) Jimi Hendrix., Alltså på ett bra sätt, utan att "låta" Jimpa på riktigt. Stuket påminner om det.

Wernborg:
Bättre än de flesta du gjort. Mer sansat. Föreslår att du följer upp denna och förbättrar och förfinar. Förstår att du har spelglädje och finner lycka i att spela och spela in, men jag känner det som att du inte bryr dig om den feedback du får när du inte återkommer till låtarna och det istället dyker upp tre nya. En tanke...

pxm:
Tack för att ni lyssnade.
Har probs med programmen - det blir bara mono i nedmixningen bl a.
(...och så gjorde jag tre nya inspelningar inatt så jag ligger litet före... Försöker nytt med tipsen jag fått
men jag kan fortsätta mixa med den här låten lika gärna.)
Men jag vet inte riktigt hur jag skall ordna trummorna- vill inte ta bort maximizern från
mastern och vill ha dem , cymbalerna,  litet ljusa, men det blir för mycket diskant så gitarren drunkar.
Cymbaler är svårmixade tycker jag och sen så har jag inte dem på separat spår. Men jag håller på att trixa just nu,
så kom gärna med förslag hur jag skall gå tillväga...

mvh

Edit; jag har en kompressor på mastern men ingen separat på trummorna.

Asti:
Det här låter mer strukturerat och är lite lättare att följa än det jag hört från dig tidigare.
Cymbalerna blir lite jobbiga efter ett tag, så om du "lugnar ner" trumspelet en aning
tror jag det blir ändå enklare att hänga med i svängarna och ta åt sig musiken.
Vad jag saknar mest är ytterligare struktur - en röd tråd eller ett tema och mer
variation vad gäller dynamik och harmonier.
/Asti t.f. strukturprofet

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion