WernborgHåller med lite om kantelen. Den låter så där onaturligt på riktigt också, men jag tyckte den passade i den medeltida/orientkänslan. Testade piano först, sedan harpa (vilket funkade fint men kändes för vanligt) och sedan kentelen som naturligtvis hade nyhetens behag. Vi får se, kanske går tillbaka till harpan då (sa gubben).
Basfiguren skall vara upprepande men inte simpel och tjatig. Jag kom inte på någon variant som går över 4 takter, vilket kanske hade varit det bästa. Kanske kommer jag på någon mer sofistikerad variant som ändå fungerar som jag hade tänkt.
Marschvirvlar har vi diskuterat förut, vill jag minnas. Vi har nog helt enkelt olika uppfattningar hur de skall spelas.

Tack för lyssning och feed.
MarruschkkaBock och tack. Pussel var ordet, mycket är klippt och klistrat här..."Ensemblen" är den största jag har använt, ca 100 man.
Det är ju inte meningen att man skall höra vad körerna sjunger, men stavelserna jag har använt är
Apocalypse, apocalypse
Glori cremus
Credo sanctus
SpirituVilket som sagt är bara rappakalja.
Tack för lyssning och feed.
GuranoRummet är stort, Eastwests sal där de har samplat instrumenten. Jag kan lätta på rummet iom att jag har närmickade samplingar också, vilket jag redan har gjort men kanske i för liten grad.
Cembalot blev kanske lite malplacerat, ja. Ett tungt hamrande piano hade nog varit mer passande.
Lugna partier är nog inte fel, nä. Kanske förlänga det befintliga en sväng till?
Körens slutton gilar jag inte riktigt heller, ska ta bort den! Likheter med The Model vet jag inte om jag fixar att göra så mycket åt.
Tack för lyssning och konstruktiva tips.