Låten/visan är klar men undrar vad Ni tycker om soundet?
Låter inge vidare faktiskt. Live fungerar det utmärkt med det soundet, men det blir alldeles för konstgjort nu tycker jag. Fimpa piezokanalerna helt när du nu ändå har gitarren inspelad "på riktigt".
Finns mikar idag som låter helt ok faktiskt. Var inne på No.1 Guitar i Göteborg och testade nån ny variant. Som jag såklart glömt namnet på. Den fångade upp hela gitarrens ljud på ett helt ok sätt. Blev ett mjukare mer realistisk ljud då. Fick även med sånt som kommer med vid vanligt uppmikning. Typ bandgnissel och slag mot gitarrkroppen. Om man vill lattja med sånt.
Trevlig visa. Men mixa om! 
Live fungerar det utmärkt med det soundet, men det blir alldeles för konstgjort nu tycker jag.
Ehhh....motsägesfull kommentar om man tänker efter! 
Till och börja med är jag i stort sett novis på att spela in ackeguror! Tanken med detta projektet var att istället för att dubba dom olika gitarrerna så tänkte jag låta mickarna göra jobbet, panorera ut liksom för att få stereobredd...
Använder Ni aldrig piezomickarna i gitarrerna kan man ju undra?
Var placerar Ni mickarna är ju också en intressant fråga?
Jag ska göra ett nytt försök med en annan truddelutt och bara köra med Neuman micken, för att jämföra!
Har lyssnat lite i mina Bose quiet Comfort idag, tycker det låter okej, kan inte hitta något som sticker ut....
Henric
Eehh. Nej. Inte motsägelsefullt tycker jag. Live förlåter man (eller i alla fall jag) mer i soundet. Klart det vore roligare om gitarren kunde låta som gitarr även live, men ibland blir det för krångligt. (Se också min kommentar om alternativa mikar istället för piezo.)
Man kan absolut tycka om soundet från en piezomik, men det är inte så en gitarr låter.
Nej, använder aldrig inbyggda miken vid inspelning. Däremot live de få ggr akken ska med.
Var miken ska placeras beror på några saker. Främst tycke och smak. Igen. En hyfsat bra grundregel kan vara att peka mot 12-13 bandet något riktat från ljudhålet. Kan lätt bli bumligt annars. Jag har en jumbo och en mindre folkgitarr. Blir lite olika placeringar där.
Tror många hemmapulare felaktigt "lärt" sig hur en akustisk gitarr låter de senaste årtionde sedan piezomikarna kom. Personligen tycker jag i alla fall att det är ett onaturligt ljud den ger i från sig. Attacken och soundet blir för hårt.