Forum > Demolåtar
Funkar det här?
Markus Broberg:
Nu ligger en ny mix uppe. Jag har testat att mastra själv:)
HÄR>>
Eddi:
I min lurlyssning låter det bra om än larmigt emellanåt men så ska det vara på denna kan även tänka mig att ett riktigt blödande solo från en gura inställd på 11 skulle tillföra en skön dimension.
Markus Broberg:
--- Citat från: Eddi skrivet 16.05.2012, 00:11:22 ---I min lurlyssning låter det bra om än larmigt emellanåt men så ska det vara på denna kan även tänka mig att ett riktigt blödande solo från en gura inställd på 11 skulle tillföra en skön dimension.
--- Slut citat ---
Phuuuu. Någonting halvrätt då :lol:
I bilen låter det skitbra märkte jag. Ja, det är ju ett larmigt sound jag vill ha:)
Ska lägga till en gura sen eventuellt.
Tack för kommentaren.
Bribedant:
Larmig var det ja :D
Du har ett RMS ljudtryck på -5 db enlig mina mätare. Går nästan aldrig under -3db. Långa stunder ligger låten klistrad på 0 db (max volym). Musiken har ingen dynamik alls alltså. Vet inte hur du gör när du 'mastrar' men soundet skulle bli mycket bättre om du backade en massa på de kompressorer/limiters eller vad det kan vara du gissningsvis har på masterbussen.
Markus Broberg:
--- Citat från: Bribedant skrivet 16.05.2012, 02:22:06 ---Larmig var det ja :D
Du har ett RMS ljudtryck på -5 db enlig mina mätare. Går nästan aldrig under -3db. Långa stunder ligger låten klistrad på 0 db (max volym). Musiken har ingen dynamik alls alltså. Vet inte hur du gör när du 'mastrar' men soundet skulle bli mycket bättre om du backade en massa på de kompressorer/limiters eller vad det kan vara du gissningsvis har på masterbussen.
--- Slut citat ---
Fan:)
Jag var ju nöjd ju. Det lät bra i bilen, mobilen och hemma:)
Det får gilla mer!
Tack:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida