Välkommen till Kontrollrummet!
Tycker du har en bra sångröst! Tänk på att det kan bli lite för många "knarr"
i början på stroferna. Nå´n gång ibland är helt OK. Vissa låga toner är lite "halvsura",
men inget man hakar upp sig på. Inget fel på texten heller!
I början lägger man gärna på för mycket reverb för att det låter "större" och
man kanske tycker det låter "tamt" annars. Men då tappar man lätt bort närheten
i sådana här låtar i små arrangemang.
Ska bli kul att följa dina låtar!
/Asti
Hej!
Tack så jättemkt för kommentarerna!

Det stämmer bra med de "halvsura" låga tonerna, jag hade ingen capo till nylon så jag fick sjunga 3 tonarter lägre än planerat, men tog det som en utmaning, visst behöver de lägsta tonerna lite work helt klart.
"Knarret" började jag precis nyligen få en smula kontroll över, men har inte fått kläm på vad som är rätt mängd ännu, kanske något man lär sig med tiden?
Reverb'et ja gud... Jag har ingen erfarenhet alls av att mixa o mastra o det skiner milt sagt igenom. Jag har på plan att läsa på i ämnet men har inte riktigt fått någon ordning på var jag ska börja ännu, det är ju inte precis ett smalt ämne för en nybörjare, vet inte ens vart jag ska börja.
Kul du gillade texten, den måste nästan klassas som ett totalt ihopsläng i sammanhanget. Kan känna den är lite FÖR nedstämd men jag finner personligen något avkopplande i upprepningen av ledordet och även takten. Mitt förra försök kändes som ett automatvapen laddat med ord man inte hann smälta.
Stort tack för kommentaterna, är väldigt värdefullt så här i den absoluta början när man kommer ur sånggarderoben som 32åring