Kontrollrummet

JT - A british approach - Tidigt utkast

gäst · 8 · 1036

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jay Thomas

  • Gäst
Tidigt utkast. Vad ska/bör jag komplettera med, vad bör göras om osv osv?


http://soundcloud.com/busstop18/a-british-approach/download


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Kommer osökt att tänka på den gamla tv-serien "ärliga blå ögon" när jag hör det här.

Orgelspelet är bländande, trummorna funkar men basen övertygar inte. Den är lite för otajt, och jag tycker bas ska följa baskaggen.

Känns som ett glapp mellan orgel och resten. Ett outnyttjat frekvensområde som låter tomt. Kanske är en gråtande gitarr som saknas. Slide eller wah.
DON'T PANIC


Jay Thomas

  • Gäst
Kommer osökt att tänka på den gamla tv-serien "ärliga blå ögon" när jag hör det här.

Orgelspelet är bländande, trummorna funkar men basen övertygar inte. Den är lite för otajt, och jag tycker bas ska följa baskaggen.

Känns som ett glapp mellan orgel och resten. Ett outnyttjat frekvensområde som låter tomt. Kanske är en gråtande gitarr som saknas. Slide eller wah.

Tack Rattlesnake! :)
James Hollingsworth hade nog en liknande basgång i signaturen så jag håller ned om likheten. Basist är jag inte men jag får ta och lägga om den, bra övning!
Hör en gråtande gitarr jag å, dessutom ska det nog till en sektion med bas, trummor, elpiano och något annat.
Tack för bra tyck! :)


Utloggad slipperman

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 120
    • Visa profil
Nice tema, men jag blir yr i skallen när jag lyssnar i lurar. Går det att ta in Leslie-effekten mer mot mitten?


Jay Thomas

  • Gäst
Nice tema, men jag blir yr i skallen när jag lyssnar i lurar. Går det att ta in Leslie-effekten mer mot mitten?

Ohoj! Ska kolla om det går att lösa men då den tillhör VB3an som genererar ljudet så är jag lite osäker.

Tack för tyck! :)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 642
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Kommer inte osökt att tänka på den gamla TV-serien "Ärliga blå ögon" när jag hör det här,
men i övrigt instämmer jag helt i Rattlesnakes kommentar!  :)
/Asti t.f. copycat
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Jay Thomas

  • Gäst
Kommer inte osökt att tänka på den gamla TV-serien "Ärliga blå ögon" när jag hör det här,
men i övrigt instämmer jag helt i Rattlesnakes kommentar!  :)
/Asti t.f. copycat

Tockar och backar Asti! :)

Jag håller även med dig.


Jay Thomas

  • Gäst
Ok! Några fler tips innan låten plockas ner och bockas till?