Forum > Färdiga produktioner

Asti - Old man's thoughts (klar)

<< < (5/10) > >>

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.05.2012, 09:22:37 ---Aha, du ska dit i juni. Skojsigt! Blir det Nashville direkt eller något annat?  B)
Efter det kanske vi får höra något från Asti och CPG tillsammans med de stora legenderna?  :unsure:
I så fal kan vi räkna med en annorlunda instrumentsättning.
> akustisk gitarr, ståbas, vispar, (inte cello) och sång!  :wacko:
Spännande att se vad influenserna från resan ger dig.
Kanske du passar på att skriva om upplevelserna...
MaxB t.f. framtidssiare

--- Slut citat ---
Nej, det blir Kalifornien 2 veckor + 1 avslutande vecka i New York!
Tyvärr inte Nashville. Förhoppningsvis har man med sig en del intryck hem som
kan omsättas i låtar.......?
Annars får jag väl som nu nöja mig med influnserna från influensan jag inte helt blivit kvitt!  :)
/Asti t.f. influensafall

Jocke:
Gillar det här lågmälda. Även om jag inte lyssnat så noga på texten känns det angeläget på något sätt. Håller med om orgeln blir lite tjatig, variation blir säkert bra tex håll ut ackordet i 4:e takten eller nått... Är inte heller säker på acken... Finns ju fina tromboner för sfz... ;-) Ser fram emot fortsättningen... :)

Tokai:
ang. liknelse med mig, kanske sången ligger mer nära och mer ren från reverb - men det är väl inte första gången du sjunger så? Har du skaffat ny mik kanske? Du har önskat dig en Neumann 103 tror jag.
Själv har jag en Peluso, som är en kopia av Neumann U47, den sk Beatles miken.

Citat
"Förstår inte vad du menar med "Så det där lite segt och otajt". Kan du utveckla det?"
Det var positivt menat. En tramporgel är väl lite långsam i reaktion, trampa på pedaler o så
Vad jag menade helt enkelt är att det lät som en tramporgel ska, enligt vad jag förstår, har bara hört en sen skoltiden - Sen blomstertid nu kommen - ve och fasa att lyssna när bara ville ut.
Men nu när man är äldre kan upptäcka en viss charm i fanstyget.

Emulator:
skall lyssna snart, men vill bara påpeka att tramporgel används med framgång tidigare, av bland annat DM:

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 05.05.2012, 18:53:02 ---skall lyssna snart, men vill bara påpeka att tramporgel används med framgång tidigare, av bland annat DM:

--- Slut citat ---

Ja du, även den bäste har sina mörka dagar.  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion