Forum > Färdiga produktioner
Asti - Old man's thoughts (klar)
Asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.05.2012, 22:29:42 ---Mysig låt. Gillar närheten i sången. Men tramporgel, nä fy. Det lyfter inte låten direkt om jag uttrycker mig snällt. :D
--- Slut citat ---
Jo, jag gillar närheten i tramporgelljudet! Försökte få till en intim ljudbild med sången och orgeln, så gott som utan reverb.
Men jag kan tänka mig att precis som en del inte gillar dragspel tycker dom eller andra inte heller om tramporgel.
Gläder mig att du tycker låten i sig är mysig! :)
/Asti t.f. mysgubbe
MaxB:
Mysigt med en tramorgel! Är det soundfonten via sfz du kör?
Jag hittar också kopplingar till Tokai - kan vara sångstilen eller sångprocessandet som ger den associationen.
Harmonica mike:
Oki..
Ja tramporgeln,jag har inga problem med den.Jag tycker att du ger dig på nästan en ny genre med bravur - kompad av en tramporgel! Sen när guran gör entre,ja då känner jag igen mig.
Inga sågningar från norrland,idel lovord och fortsätt överaska oss med kluriga CPG alster :)
Jag slänger hattar i luften,ett helt gäng :)
Mike
Rattlesnake:
Tramporgeln låter väldigt naturlig, men tycker det är ett väldigt begränsat uttryck i en sån däringa pedopneumatisk träsynth. Vid 30s tycker jag tramporgeln kan bytas ut mot ett full komp, elektrifierat eller symfoniskt. Den kan få komma tillbaka i en repris på slutet.
Gillar verkligen denna låt med de ovanliga ackordföljderna. Tycker inte om gitarren första gången den kommer in, låter som den drar ner tempot i hela låten. På slutet tycker jag den funkar bättre.
Liten dist på sången vid 85s.
Kom på att jag inte lyssnade på texten så mycket. Kanske skulle vara mer inlevelse så man hajar till och lyssnar på budskapet?
Gurano:
Hej
Jag stör mig inte på orgeln - lite långrandig dock. Men det är en skön stämning i låten. Bra att låten hålls enkel, en komplex låtuppbyggnad med en massa instrument hade nog sänkt den snarare än orgelspelet men kanske att orgeln borde spela nåt annat när guran kommer in? Förstår Tokais association till cirkus! Saknar dock en riktig hook som man kan nynna vidare på efter att låten är slut. Bra låt som väntat!
Lite svengelska på vissa uttryck tex used to Har du slutat att sjunga på svenska eller är du bara inne i en engelsk fas? :D
Ha det
/Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida