Jag måste inflika att Claes formulerar sej rätt medan jag tycker at du , Jonas, formulerar dej fel. Priset har ingen betydelse hur bra en högtalare är. Du kan däremot hävda att priset inte motsvarar kvaliten. / Mikke
Det jag påpekade var att deras pris var fruktansvärt översatt jämfört med kvalitén på deras "billigare" system,
men jag påpekade även att deras större fullrangesystem låter helt ok!! även att det är sjukt mkt dyrare!!
jag håller inte med om att genelec är bland de bästa idag, jag håller däremot med om att de är bland de största på marknaden!!!!
likaså behringer, men är de bra för det!?
YIKES! Där var en jämförelse som heter duga... 
Behringer kan knappast jämföras med Genelec, men visst finns risken när ett märke bli för känt, att det säljer enbart på att det är känt, medan ljudet får en underordnad betydelse. 
haha det var pårecis den reaktion jag var ute efter!!!
jag menar inte att jämföra alls rent prestandamässigt mellan dessa två märken, men det finns ändå likheter som är värda att påpeka.. tex. det är två VÄLDIGT stora företag inom sina områden!!
och de seglar lite på sina namn.. ta genelec tex.. behöver inte ens påpeka nåt.. räcker med "ta genelec tex."

behringen seglar på att de är så billiga, och har stor kvantitet på sina prylar!!
jag dissar inte behringer, jag har lite smågrejjer som jag moddat som är behringer!!! men det kan man glra utan att svälta pga. deras låga priser!!
genelec däremot måste man lära sig gilla pga. deras höga pris, och enligt mig låga kvalité!! menmen, allt handlar i slutändan om man kan sin utrustning eller inte..