Forum > Färdiga produktioner
Emu + Julianna: Align (musik + video)
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 02.05.2012, 20:30:32 ---Bjurte ünd Eddi, tack ska ni ha. Jag har medvetet mixat lite låg sång så att man kanske behöver ett par vändor för att höra texten, men det kändes rätt med tanke på hur grumligt mörk hela kompositionen med arret är.
:)
--- Slut citat ---
Du får gärna lägga upp texten - jag får dessutom inte spelaren att fungera. Videon funkar bra dock.
Dividend:
Hade den på här i bakgrunden och det låter bra.
Man skulle kunna slänga in fler ackord på nåt ställe tänkte jag, men som tur är är ju rösten och kompet tillräckligt för konstens skull :) Annars inget vettig info härifrån :)
Emulator:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.05.2012, 21:14:00 ---Ödesmättat och tungt komp till Julis briljanta klara stämma, och filmen förhöjde intrycket :P
Skitsnyggt!
/Marre
--- Slut citat ---
Tack! Tanken var att ha med mitt fula tryne nånstans i videon också, men det skulle förstöra intrycket LOL
--- Citat från: Eddi skrivet 02.05.2012, 21:27:08 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 02.05.2012, 20:30:32 ---Bjurte ünd Eddi, tack ska ni ha. Jag har medvetet mixat lite låg sång så att man kanske behöver ett par vändor för att höra texten, men det kändes rätt med tanke på hur grumligt mörk hela kompositionen med arret är.
:)
--- Slut citat ---
Du får gärna lägga upp texten - jag får dessutom inte spelaren att fungera. Videon funkar bra dock.
--- Slut citat ---
Skall kolla spelaren, och lägga upp text!
--- Citat från: Dividend skrivet 02.05.2012, 22:23:56 ---Hade den på här i bakgrunden och det låter bra.
Man skulle kunna slänga in fler ackord på nåt ställe tänkte jag, men som tur är är ju rösten och kompet tillräckligt för konstens skull :) Annars inget vettig info härifrån :)
--- Slut citat ---
Tack divi! Ackorden var slut förutom två stycken när denna dänga gjordes :D
Emulator:
Uppdaterat första inlägget med text!
Rattlesnake:
Mmm, mörkt och tungt med ljusa kontraster. Metalliskt mot organiskt. Läcker låt rakt igenom. Med denna hade du vunnit två-ackordsfestivalen som en promenadseger...
En liten smakförstärkare i trippen hade varit om du hade låtit Julianna vandra runt i panoreringen och lämna mitten emellanåt. Sången dränks vid något tillfälle också (tredje versen mest), när alltför mycket blir koncentrerat mot mitten.
Nu ska jag kolla videon. Oj vad häftigt. Mera snedtripp än sinnesutvidgande, men jäkligt proffsig.
Gör ni musik bara på kul, eller har ni högre ambitioner? Ni har defintivt potential att nå ut långt, tror jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida