Forum > Färdiga produktioner

Emu + Julianna: Align (musik + video)

<< < (5/7) > >>

jonnerstone:
Jag håller inte alls med Gurano. Trummor och bas ska larma på som dom gör, det är lixom halva grejen med låten och industrikänslan. Du har ju naturliga stopp i låten där dom tar paus och andra delar av ditt soundscape träder fram. ÄNDRA INGET!!!!!  :) Däremot så sällar jag mig faktiskt efter sådär en 20 lyssningar till dom övriga att sången faktiskt måste upp i volym. På vissa ställen hör man inte alls vad som sjungs fast man sitter och läser med i texten. Tror det behövs lite mer komprimering på sången för att det inte ska bli så ojämn lyssning, eller en automatisering av volymen.

Fan va bra denna låten är!!!! Jag dristar mig till att säga genialisk.

Låten är inte överkomprimerad!!! Det är precis som det ska!!!

Emulator:
ojoj, tack ska han ha! genialisk är ju inget dåligt omdöme? :D

Skall se över sången. När Julianna ligger i "phantom centre" i studion hörs hon grymt bra, förmodligen sticker den perfekta centreringen ut ur mittenmixen, för så fort jag flyttar ur sweetspot skiter det sig.

Du som är sångmixexpert får masa sig till min studio och ratta lite :)

För övrigt håller jag nog mest med dig om slammerlarmet som fond, och effekter som variation på nå vis.

Eddi:
Har nu lyssnat på ljudspåret enbart och i en iPad går det ju inte att samtidigt se texten såvitt jag förstår i alla fall och jag måste hålla med om att Julis sång inte går fram som den borde En breddning och en liten höjning samt kanske en EQhöjning i toppen kanske skulle fixa det?

Emulator:
Jag får labba lite och återkomma med en ny sångmix! Har för mig att det ligger massa skit i toppen på spåren dock, skall kika.

pxm:
YES !!!!
Litet mer volym på sången bara.
Jag gillar den här. Häftiga sound !!!
Bra låt.

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion