Forum > Färdiga produktioner

Emu + Julianna: Align (musik + video)

<< < (4/7) > >>

Gurano:
Ja det låter bra - bra balans mellan instrumenten/ljuden. Vissa ljud skulle jag vilja höja på vissa ställen ... men det är nog bara en smaksak. Synth/Bas och trummor dominerar igenom låten - kanske att man skulle kunna prova att låta andra instrument träda fram och leda scenen lite oxå - skulle bli mer spännande i mina öron då. Sången ska generellt upp, men det har flera redan påpekat.

Håller med Asti om att den är för hårt compressad

/Gurano

Emulator:
tack för synpunkter, asti o gurano!

Angående kompressionen undrar jag lite vilken version ni lyssnat på, KR's spelare eller youtube? Känner inte igen att det skulle vara fallet, men å andra sidan blir man ju hemmablind. (döv?)

Skall se över sångnivåerna i samband med rattles pan-tips också, men jag är nog lite inne på att trots allt behålla Julis sång lågt, så man som lyssnare behöver anstränga sig för att höra, -och när man kan texten så låter det "lagom". Inget man vinner lyssnare på såklart, men jag brukar gilla sån musik själv.

En liten höjning enligt majoriteten skall nog till, dock.

Gurano: tack för tips med instrumenten där, skall lyssna och fundera lite!

Tack ska ni ha!

bjurte:
Fn.. vad detta är knäckande bra...
Älskar den självklara enkelheten och renheten i Arret.
Att det skulle vara överkomprimerat kan jag inte hålla med om.. :blink:
Jag förstår tanken med låg sång,tycker många 'Moderna' låtar har sjukt hög sångmix,ibland så hög att man knappt hör kompet.. :huh:
Men här borde den nog höjjas en aning i alla fall..

Emulator:
Tack för de orden Bjurte!

Jag tror att jag får file lite på sången. I studion hörs den mer, med bra stereobild och bra grejor, men sämre & sämre i takt med sämre högtalare etc. Skall kika på att få den mer tydlig/högre i volym.

Emulator:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.05.2012, 12:02:28 ---Arrrghh...så in i helvetes jävla bra det här. Nackhåren reser sig. Har inget att tillägga (förutom att jag hör en överstämma i huvudet som jag skulle vilja lägga till). Kanske Rattles panoreringsidéer kan tillföra nåt...eller de vettefan...tror att man balanserar på knivseggen där. Soundscape:et är så pass komplext att sången nog ska hållas i mitten för att inte tappa fokus och bli "lekstuga". Svårt, värt att prova kanske, men som sagt en svår balansgång.

Micke

EDIT: Sagt och gjort, jag sjöng in refrängstämman som plågat mig. Du/Ni för avgöra om det hjälper eller stjälper, jag fick i alla fall den ur huvudet och det var skönt  :) La också på lite enkla distmackor efter refrängen så det blir en riktig instrumental klimax....kanske lite "over the top", eller inte  :unsure:. Nåja, det finns iaf om de e nåt du vill ha, hojta till isf. Vill du inte ha det så slipper du hojta, då kan du joddla istället.

[mp3=200,20,0,center]http://musik.biscuitbarney.com/Align_harmoni.mp3
[/mp3]Shit vad en lunginflammation sätter ner lungkapaciteten/kondidtionen, blev fan helt slut och trött av att sjunga in den här lilla snutten  :wacko:
Sista penicillindagen idag, nästa vecka åker löparskorna på igen.  :angry:

--- Slut citat ---

nu har jag lyssnat i studion, grymt micke!! Får man beställa lite wav?

HOOOOJT!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion