Forum > Färdiga produktioner

mahan / Harmonica Mike / Wernborg - AGAIN

<< < (11/13) > >>

tsmalmbe:
Låter som en mycket pumpande limiter alltså. En limiter som går för hårt. Håll tillbaka på den så låter det bättre.

mahan:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 13.09.2007, 02:04:49 ---Låter som en mycket pumpande limiter alltså. En limiter som går för hårt. Håll tillbaka på den så låter det bättre.

--- Slut citat ---

No limiters used..spelade ju om basen från förra versionen så att den pumpar på varje jämn takt, kanske det får det att låta hmmm...

mahan:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.09.2007, 22:44:32 ---Väldigt bra gjort detta.

Saknar lite strängrassel och "dålig-förstärkare-ljud" från basenm, annars är detta kanonbra! snygga trumjob, nån virvelsnurra vid 2.13 jag fick lite funderingar kring..men andra gången låter den mer hemma.

Grymt gitarrspel och sång sitter väldigt bra. Bra melodier.

Det jag funderar lite på är att den inte fastnar bättre i skallen (även om gitarrsolot nu vid 3:12 får en att baxna) .

Kanske lite...öh...grejjor som sticker ut.

fast mest jag som väl inte borde få kommentara musik som låter så här bra.

jävligt snyggt utro!

PS: lyssnar igen. Gitarrsoundet låter lite 70's tv-seriesoundaktig. Skita ner bitte....bara lite?

Verkligen skitbra rock gubbar!

--- Slut citat ---

DAnke danke EMU!

Nu har det ju kommit ut en alldeles ny och färsk version av låten, har tagit några av dina tips i beaktande. Aldrig kan man ju vara alla till lags, artisterna är ju själv jäkligt nöjda (ego),  och många är av samma åsikt. Nån tyckte att det låter som en länspump, okei fritt fram för tyck o tryck!

Jo det blev lite balansgång mellan clean o dist, senare versionen lite mer distad, men bara lite.

Man tackar för lyssning o komment! :)

h. Johan

tsmalmbe:
Det är den där masteringrejens limiter som gör det. Volymen behöver inte vara på 1000, så dra tillbaka lite där.

mahan:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 13.09.2007, 02:25:07 ---Det är den där masteringrejens limiter som gör det. Volymen behöver inte vara på 1000, så dra tillbaka lite där.

--- Slut citat ---

Ok, men där blev nog ännu 13 dB till tak...ingen loudness...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion