Forum > Färdiga produktioner
mahan / Harmonica Mike / Wernborg - AGAIN
Emulator:
Väldigt bra gjort detta.
Saknar lite strängrassel och "dålig-förstärkare-ljud" från basenm, annars är detta kanonbra! snygga trumjob, nån virvelsnurra vid 2.13 jag fick lite funderingar kring..men andra gången låter den mer hemma.
Grymt gitarrspel och sång sitter väldigt bra. Bra melodier.
Det jag funderar lite på är att den inte fastnar bättre i skallen (även om gitarrsolot nu vid 3:12 får en att baxna) .
Kanske lite...öh...grejjor som sticker ut.
fast mest jag som väl inte borde få kommentara musik som låter så här bra.
jävligt snyggt utro!
PS: lyssnar igen. Gitarrsoundet låter lite 70's tv-seriesoundaktig. Skita ner bitte....bara lite?
Verkligen skitbra rock gubbar!
mahan:
JAg kan icke annat än att ödmjukt tacka o buga för den positiva feedbacken!
JAg ser vårt samarbete lite som ett plättkalas:
PLÄTTEN: det är låten som jag gjorde.
SOCKER PÅ PLÄTTEN: texten som Krister Sjöblom gjorde.
SYLTEN PÅ PLÄTTEN: Harmonica Mikes enorma sånginsats.
GRÄDDEN PÅ TOPPEN AV ALLT: Wernborgs fenomenala gitarrsolo som lyfter låten till skyarna
Och alla som har lyssnat på gamla versioner så kolla nu den senaste och "sista" mastrade :
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=2997.msg34949#msg34949
h. Johan
Harmonica mike:
Ja jag kan ju inte kopiera in mitt förra inlägg då jag är part i målet,men jag säger i allafall - skitbra!
Sen gillar jag ju plättar oxå,shit blev lite hungrig - får väl sno ihop en pannkaka då :D
Allt är fortfarande svin bra lirat!! Vet inte om jag inbillar mig men mixen låter renare,kan ju vara en synvilla ala´ öronen eller hur man nu ska uttrycka sig.Tycker att sången krypit ut lite oxå,och det vart ju inte fel..
Hur många verrar har du av denna Johan?Jag har en hel mapp full,nu slänger jag alla utom denna innan datan får ett bryt :P
Mvh
Micael
Wernborg:
... och jag tyckte det var kul att få vara med. :)
Tack alla andra som tyckte det också.
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 12.09.2007, 23:57:05 ---Ja jag kan ju inte kopiera in mitt förra inlägg då jag är part i målet,men jag säger i allafall - skitbra!
Sen gillar jag ju plättar oxå,shit blev lite hungrig - får väl sno ihop en pannkaka då :D
Allt är fortfarande svin bra lirat!! Vet inte om jag inbillar mig men mixen låter renare,kan ju vara en synvilla ala´ öronen eller hur man nu ska uttrycka sig.Tycker att sången krypit ut lite oxå,och det vart ju inte fel..
Hur många verrar har du av denna Johan?Jag har en hel mapp full,nu slänger jag alla utom denna innan datan får ett bryt :P
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Nog har det gått nån timme åt att framkalla detta, men varenda minut e värd det. Det var ju egentligen di Mike sompuffade på att få låten färdig, så ett tack för det åxå. Ett jissenams tackande o bockande, man blir ju hungrig.... :P
JA det är nog en av dom bättre mixningar jag gjort, bör medges,
versionerna sluta jag räkna vid 30.. :D
h. JOhan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida