Forum > Demolåtar
1up-Cellonium
1up:
Ett lugnt easy listening stycke men ändå rappt fullt av hopp och känsla.
Har lekt med öppna stora reverb.
Ackorden på cellon jobbades fram med stor omsorg. Har lekt med dissonanta bastoner mot ackorden för att skapa spänning och avspänning för att bygga intensivare känslomässigt intryck.
Dividend har lagt piano. (Ingen kines kom till skada vid skapande av slingan. :))
Dividend:
Låter bra om bakgrunden. Pianot kan, som sagt, av-kinesifieras och jag kan bygga på med fler prylar i nån förlängning vid behov :)
Jag gillar din bakgrund starkt! Låter som nåt i närheten av vangelis och film kanske även åt jazzhållet om man fifflar mer med pianot (eller synthstämmor av olika slag? Faktiskt bättre än vangelis ;)
Eddi:
Jag blev lätt stressad av detta. Kändes som om man kom in mitt i en låt saknar alltså uppbyggnad i början. Stråkleaden är lite för stark i förhållande till det andra och framförallt gentemot pianot som jag inte upplevde som allt för kinesiskt.
Ta min lyss med en nypa salt om jag lyssnar fler gånger kanske jag ändrar mig men så här tyckte jag spontant.
Dividend:
Hmm, falskar inte basen rätt rejält??
Light Head:
Det börjar bra, och blir bättre, men sedan händer det något? Basen ballar ur helt?
Skön stämning och riktigt trevligt i övrigt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida