Forum > Färdiga produktioner
Cats have dreams - Cry
Jocke:
LÅTNAMN: Cry
ARTIST/GRUPP: Cats have dreams
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 4,00 min
KOMPOSITÖR: Leo Eriksson/Jocke Lingegård
PRODUCENT: Jocke Lingegård
INSPELNINGSÅR: 2009/2010
FORMAT: mp3
Upptäcker att jag varit lite snål att dela med mig av sådant faktiskt blivit klart. Det här är en sorglig historia med en förskräcklig massa ackord från min ambitiösa epok. B) ;)
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Cats%20have%20dreams-Cry.mp3[/mp3]
Jay Thomas:
Andas väldigt mycket tidigt 90-tal! :) Du låter på denna låt som en blandning mellan Mick Hucknell och Feargal Sharkey och det faller mig i smaken. :)
Bra låt, förutom några suringar i sången här och där.
Jocke:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 26.04.2012, 19:24:20 ---Andas väldigt mycket tidigt 90-tal! :) Du låter på denna låt som en blandning mellan Mick Hucknell och Feargal Sharkey och det faller mig i smaken. :)
Bra låt, förutom några suringar i sången här och där.
--- Slut citat ---
Tack JT! :) Han som sjunger heter Leo och blir säkert glad för så fina lovord! Vi höll på att lära oss spela in samtidigt och det blev lite struligt att koncentrera sig på både prestation och teknik samtidigt - man ska nog vara minst 2 i studion om det blir skarpt läge! ;-)
Harmonica mike:
Ja okej då,jag erkänner - jag faller inte för det här..
Men har jag lyssnat så skriver jag.Det borde alla tjyvlyssnare anamma,då skulle vi få fart på kommentarerna på demosarna..
Kompetent lirat mixat,men utanför mitt digg - sorry.
Mike
bjurte:
Jo visst var det mycket som händer i harmonier och melodin..
För min del alldeles förmycket,blir svårt att greppa röda tråden..
Sound funkar väl helt OK,Sångaren har en skön ton,men "surar alldeles för ofta"
Han kan nog bli skitbra,men då krävs mycket övning på tonhållning..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida